Beräkna spridare

Tack för den.
En liten fråga, verkningsgrad 30% vad är det?

Hova, konstigt att jag missat din hoj, jag har bott i skogen norr om Hova i 4 år och inte sett någon TurboBusa, vilken miss.

Tack för den.
En liten fråga, verkningsgrad 30% vad är det?

Hova, konstigt att jag missat din hoj, jag har bott i skogen norr om Hova i 4 år och inte sett någon TurboBusa, vilken miss.

Verkningsgrad 30% är väl den normala verkningsgraden på en bensinmotor skulle jag gissa.
Enkelt uttryckt så räknar du ju på vilken förväntad effekt du ska ha i motorn och jämför med energiinnehållet i bränslet och verkningsgraden. Utifrån det får du fram hur mycket bränsle som ska matas in i motorn och då vet du hur stora spridare du ska ha.

Det började med en 99 R1 turbo men busan jag hadde var en grym maskin sålde den o tänkte lägga av med allt o lugna ner mig.Men men nu håller jag på o bygger på en busa igen med vatten kyld IC så att Jag kan sänka den.
Turbo är en drog.
Då bor nära Gårdsjö va du är välkommen o titta.

Jag bor mellan E20 och Gårdsjö i världsmetropolen Håhult.

När jag var ute med hunden i Söndagskväll så var det något som var ute och gasade och smällde, var det du? Det lät som något som var under injustering.

Det skulle vara kul att komma och kika någon gång, jag har inte varit nära turbohojar sen jag flyttade från Enköping, där var det många som åkte turbosuzuki. Ronny på NC-racing var väl en av de värre. Hur jag än spöade min TL1000S så var den som en Epa mot killarna med snigel.
Hade planer på att sätta snurra på min B12'a men "vågade" aldrig riktigt, men det är väl aldrig försent för att börja antar jag.

Har du vägarna förbi Gullspång får gärna kika in har två 1000R turbo i garaget för tillfället.

Jag bor mellan E20 och Gårdsjö i världsmetropolen Håhult.
Det skulle vara kul att komma och kika någon gång,

I Gullspång är jag allt som oftast, för något/ett par år sen stog jag och fipplade på Statoil i Gullspång (Körde Svart Fazer då), då kom en Turbo-GSXR 1100 gasandes förbi, var det du?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back