Ducati Desmosedici RR i Sverige

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tittade in på Claessons hemsida, där man kan läsa följande på förstasidan:

ERBJUDANDE
Vi har 1 st Ducati Desmosedici RR för leverans hösten 2008.
*SÅLD**Pris: 589.900:-**SÅLD*

Fem fasen har köpt den? :va
Borde ju vara ett lagbrott att inte ta ut den på bana så vi andra får se och höra....

Någon från Karlshamnstrakten som köpt hojen(rykte)!Han har också en Ducce 999R.

Fanb.. hann jag inte beställa! får la åka SuperDuke i år med då! :)

En har gått till Karlshamn och de har även sålt en på annat håll, dvs den som levereras hösten 2008.

Det har sålts en hel del Desmosedici RR:s i Sverige. Det sa dem på Ducati Stockholm redan våren 2007.

Fanb.. hann jag inte beställa! får la åka SuperDuke i år med då! :)

Jag säger samma sak :D. Det hade ju bara varit o skaka fram lite växelpengar så hade den varit såld!!! :gnissla

Last edited:
Sist jag hörde så är det sålt 4 Desmosedici RR i Sverige. Med största sannolikhet kommer KANSKE 1 att rulla på landsaväg, dock i den södra landsändan.

Åtminstone 2 är beställda som prydnader

jag vill se den på bana! hoppas nån av "gubbarna" använder dom ordentligt :yoparty

De lär ju bli samalrobjekt, så att få se en på bana är nog bara att glömma...
Den ende som vore galen nog att köra en vore väl Jimmy Lindström, men han grenslar väl inte italomoppar?
Och: Klassar den in i SBK? Det vore ju en öppning förståss... *funderar*
Vad var det för nummer till Claessons sa ni ;)

Problemet med desmon vs ekonomi är ju som med alla andra klubbor.. 130 balubas för en retta, ZX10a eller gixxer är en sak, men sen ska man ha kraschplast, rätta till allt när man snurrat i sandlådan på Mantorp och hålla ordning på slitaget som blir om man slangar, kör stoppies och burnar på ZuDonk-Svea..

De där 600´ för desmon räcker liksom inte, man måste ha riktigt stöööört mkt pengar för att egentligen ha råd med den!

De som köper för att "ha" behöver ju åtminstone bara ta inköpskosten = snikna satar! ;-)

Nog för att den är dyr, men SÅ jävla dyr (eller ovanlig) är den inte för att folk ska köpa dom o ställa in dem i vardagsrummet som prydnad tycker man... Skandal om dom inte används!

En är ju såld här i Linköping och vad jag förstår kommer den garanterat gå på Sviestad. Men den killen hyr banan själv.

:huvet :tummenner

Folk får göra vad dom vill med sina pengar... men det känns på något sätt som ett slöseri... som att ge ytterligare en Enzo till tjockis-Steffe :D

Till tock-Steffes försvar måste jag säga att han använde ju i alla fall Enzon. Eller rättare sagt var det tysken Dietrich som använde Enzon... :hihi

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage