Blåtandslampa?

pola

Längtar till sommaren
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
zx10r 07
Undra om det är någon som vet av en "blåtandslampa" som börjar lysa/blinka när mobilen ringer?
är intresserad av att installera en sådan (om den finns:va ), missar alltid en massa samtal när man är ute och kör:gnissla

Claes ohlsson, teknikmagasinet mm har dom oxå. men som sagt inget med blåtanden o göra. Om inte det är nått nytt. Dom andra reagerar på att signaler skickas från och till telefonen, som dom kan börja blinka när telefonen byter mast bla.

för mej är detta halva grejen med hojåka, att skita i omvärlden för en stund. OT jag vet, får bidraga med någe vettigt då. Har du nokialur funkar originalheadsetet klockers enligt en gammal arbetskamrat.

Undra om det är någon som vet av en "blåtandslampa" som börjar lysa/blinka när mobilen ringer?
är intresserad av att installera en sådan (om den finns:va ), missar alltid en massa samtal när man är ute och kör:gnissla

Du verkar ha bommat hela grejen med att köra hoj... :pannkyss

Jag körde med SE headsetet på mig (i ena örat) när det var ett samtal jag absolut inte kunde missa.
Det var bra väder ute så det fanns en massa hojåka jag inte heller kunde missa.

Det funkade, jag hann precis vika in till kanten och döda motorn innan det svarade (svarar automatiskt efter ett par signaler) sen pratade jag utan att ta av mig handskar och hjälm.

Jag drog på mig hörlurarna/HF för o lyssna på musik när jag åkte ner te Öland i somras, de sluta med att jag genomförde ett hyffsat viktigt samtal samtidigt som jag körde :D
Fick hålla för micen lite för o minska vindbruset annars funka de galant...

Han kanske vill svara i telefon...
Jag känner en kille som inte ens svarar när man vill prata med honom. :tungan

Jag känner en som inte KAN svara i sina telefoner... för de har antingen fyllts med barndreggel eller åkt i golvet/vägen! :blah

Den dagen det blir viktigare att svara i telefonen, än att köra hoj....
Ja då är det dax att börja spela golf.
Eller knyppla.

Den dagen det blir viktigare att svara i telefonen, än att köra hoj....
Ja då är det dax att börja spela golf.
Eller knyppla.[/QUOTE]
:fakta

En tankeställare till de som (ironiskt eller ej) påstår att man har missförstått hojåkningen om man vill kunna svara i telefon när man är ute och kör. Har man ett jour eller beredskapsjobb, så är man villig att offra omaket med att svänga in till kanten för att besvara ett samtal, för att kunna ha möjligheten att komma ut på hojen under dessa perioder. Bättre att åka med viss frihetsbegränsning, än att inte åka alls.

Lösning som jag har testat och rekomenderar:
Öronsnäcka med autosvar och strupmick = det som fungerade bäst för mig. Dock kan jag varna för ekvationen "headset + autosvar + "griskörning" = man hör inte att det ringer trots att pluggen sitter i örat på maxvolym". Detta ger att samtalet kopplas upp och allt som hörs för den uppringande är en ylande motor på högvarv. :näsblod

När jag köpte min hoj i göteborg så körde jag hem den, 40 mil enkel resa. Tänkte att det kan vara skönt med musik på resan, och det funkade klockrent med SE originallurar(in ear-plug eller vad de kallas). Micken la jag framför munnen i hjälmen, lirkade fast sladden i hakremmen och då kunde jag även prata i telefon utan att behöva skydda från vindbrus. Hade autosvar på. Det var ganska skönt då tjejen tog bilen hem, då kunde hon ringa och kolla om vi skulle stanna och äta/tanka osv! :)

Annars så har jag aldrig lurar i örona när jag kör, men det var skönt på en sån tripp :tummenupp

En tankeställare till de som (ironiskt eller ej) påstår att man har missförstått hojåkningen om man vill kunna svara i telefon när man är ute och kör. Har man ett jour eller beredskapsjobb, så är man villig att offra omaket med att svänga in till kanten för att besvara ett samtal, för att kunna ha möjligheten att komma ut på hojen under dessa perioder. Bättre att åka med viss frihetsbegränsning, än att inte åka alls.

Lösning som jag har testat och rekomenderar:
Öronsnäcka med autosvar och strupmick = det som fungerade bäst för mig. Dock kan jag varna för ekvationen "headset + autosvar + "griskörning" = man hör inte att det ringer trots att pluggen sitter i örat på maxvolym". Detta ger att samtalet kopplas upp och allt som hörs för den uppringande är en ylande motor på högvarv. :näsblod

Här har vi en som fattat :fakta

visst tycker jag att de är skönt "slippa" omvärlden ett tag och bara köra, MEN det kan jag inte göra jämnt, då jag stort sett hela sommaren har jour.

Har provat headset med mer eller mindra bra resultat, och jag tänke att det kanske skulle fungera bättre med en lampa som man ev ser. tanken på att höra har jag gett upp:5sure

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år