Fläktproblem R1 -01

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
jo
för en vecka sen gjorde ja o en bekant en ventil/kontroll på hojjen , senare när allt skruvats ihop så får ja inte fläkten till å gå igång även om tempen på spisen uppnår ~110 grader..

har testat å bygla kontakten till termogivarn, men fläkten hoppar inte igång ändå. även mätt i kontaktstycket å det finns ingen spänning fram .

när man drar ur kontakten till termogivarn så visar tempmätarn alla möjliga grader . läste även att om Templampan blinkar till när man vrir på tändningen så ska allt vara OK men hmm?

kontaktstycket till fläkten är ikopplat , Fläkten är inte sönder för den hoppar igång om jag direkt matar den med spänning

hmm .. tips?

el suger..

tacksam för alla tips :)

Mvh Martin

Last edited:
har du en säkring där emellen så bör de ju vara den, eftersom fläkten går vid direktmatning men inte om du byglar termokontakten....

Signalen för fläktstart kommer ifrån instrumenthusets kretskort, den i sin tur drar ett relä som styr fläktmotorn. Det kan alltså även vara relät som felar.

ah ska leta upp säkring å relä ! :) återkommer när jag kollat detta...

ingen som vet vart säkring å relä till fläkt sitter?? under sandeln antar jag bara sett 2 st 30a säkringar där kanske e någon av dom ...

ah ska leta upp säkring å relä ! :) återkommer när jag kollat detta...

ingen som vet vart säkring å relä till fläkt sitter?? under sandeln antar jag bara sett 2 st 30a säkringar där kanske e någon av dom ...

Säkringen hittar du om du öppnar locket på den lilla plastlådan som sitter till höger under sadeln.
Mer info kan du nog hitta via länken i detta inlägg http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3349176&postcount=621
Lycka till!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...