Börja med RR

Vilket struntprat. Bästa avkopplingen är att sätta sig i bilen och dra iväg på tisdagsträning. :)

"Strax efter lunch" :va

När måste man svänga in på Sviestad för att hinna med en träning? När kommer man därifrån (utan krasch dvs)?
 
"Strax efter lunch" :va

När måste man svänga in på Sviestad för att hinna med en träning? När kommer man därifrån (utan krasch dvs)?
Ja, ska du hinna lasta allt skit och vara på banan vid halv fem så måste du dra från jobbet vid lunch. Man är hemma igen runt midnatt, efter att ha lastat ur allt i garaget igen. Teddy har iofs rätt, ibland är det skön meditation men jag har utvecklat allvarlig damp på äldre da'r så jag har inte ro att sitta still så länge.
 
Ja, ska du hinna lasta allt skit och vara på banan vid halv fem så måste du dra från jobbet vid lunch. Man är hemma igen runt midnatt, efter att ha lastat ur allt i garaget igen. Teddy har iofs rätt, ibland är det skön meditation men jag har utvecklat allvarlig damp på äldre da'r så jag har inte ro att sitta still så länge.

Halv fem :confused: :confused: :confused:

Men jag åker inte från Sthlm vettu, därför jag frågade när man skulle svänga in på parkeringen.

Hmmm... Skulle behöva stänge ner jobbet runt 3 åtminstone, om allt är packat, lastat och klart. Kris!!! Hur får man ihop det varje tisdag??
 
Strax och strax....det beror ju på när man äter lunch förståss. Avfärd Stockholm Solna 13:30. Bil med släp till Sviestad tar ca 2h 45m beroende på hur olagligt du kör. Framme ca 16:15. Utsläpp 17:00. Träning slut 20:00. Avfärd ca 20:45 (det går snabbt att lasta och duscha men tar destå längre tid att säga hejdå till alla :) ). Returen tar lika lång tid trots att det ingår ett depåstopp på McD, bilen går alltid lite bättre på hemvägen, det kanske beror på hemlängtan, jag vet inte. Hemma igen 23:30, lossa borsta tänderna och hoppa i säng och klockan står tolv. Tillbaka i vardagen igen.
 
Är det sådär jobbigt att man typ inte får köra om man är sen eller?

Edit:

Jag skulle ha absolut inga problem alls att vara där till strax efter 18 (oavsett om jag sitter i möte till halv fem (i rätt del av landet vill säga)) och då är det ändå 1,5 timmes köra vilket förmodligen är mer än man orkar ändå.
 
Last edited:
Är det sådär jobbigt att man typ inte får köra om man är sen eller?

Nejdå du får komma när du vill. Men åker du ändå dit vill du nog ha så mycket körning du kan få. Det är dessutom så dumt på Sviesta att man kommer inte åt depån när körning pågår. Tajmar du det dåligt måste du därför vänta ett pass innan du kan komma in, sedan packa ur och när du är klar kanske du tajmat in grupp nr 1 men du ska köra i 3:an, och vips har du bara 1 eller 2 körpass kvar.
 
Är det sådär jobbigt att man typ inte får köra om man är sen eller?

Edit:

Jag skulle ha absolut inga problem alls att vara där till strax efter 18 (oavsett om jag sitter i möte till halv fem (i rätt del av landet vill säga)) och då är det ändå 1,5 timmes köra vilket förmodligen är mer än man orkar ändå.
Ofta är det uppdelat i två grupper (och ibland 3 när det är riktigt mycket folk), så 1,5 h körning kanske det inte blir. Just linköping är det trevligt att komma innan träningen drar igång så att man är på "rätt sida" om grinden i och med att man måste korsa banan för att ta sig in i depån. Annars får man snällt vänta tills gruppens pass är avslutat och sedan in i depån och börja packa upp :)

EDIT: inte snabb på att svara
 
Oki.. Jo men det är ändå OK.. Det här bygger lite på enkelhet för mig. Jag räknar med att jag skulle kunna stå avlastad och klar ca 1.5 h efter att jag stängt av datorn på jobbet.. restiden är bara nån halvtimme.. Packa och fixa kan mangöra kvällen innan eller under helgen..

Visst kan jag ofta sticka tidigt från jobbet, men lika ofta träffar skiten fläkten och sitter jag inte en stol jag bara kan resa mig ur och gå.. typ.
 
Oki.. Jo men det är ändå OK.. Det här bygger lite på enkelhet för mig.

En sak bara som du bör veta, du kommer alltid få för lite körtid. Så är det när man håller på med RR, man får njuta av de tillfällen som bjuds. Å andra sidan är det desto roligare när man väl kör, man värdesätter varje minut på banan.
 
En sak bara som du bör veta, du kommer alltid få för lite körtid.

Absolut, så är det alltid. När jag kappseglade intensivt tog ja ledigt för att hinna segla mer. Hela helgerna gick till race, och så ett ar träningar / vecka och nån mekdag (saker går sönder).. Men då hade jag lite annan jobsits, nu är jag lite ny här och vill dessutom göra lite karriär!

man får la välja!
 
Det er vist ikke det største problem. Det BURDE man kunne få dispens på. Om jag inte är hel fel, så är der vistt en annan mc som inte har helt original plats på ... är jag fel ?

Nä de har du rätt i de finns mc i startfältet som inte har oginalplast. man ska ha enligt reglemente, men vet inte hur de e i detta fallet om dispans e givet eller om ingen bryr sig. de e från samma märke och samma "klass" av hoj så man ser ju ändå vart den hör hemma.
 
Regeln om siluettlikhet kommer nog främst från den tid då tillverkarna kanske kunde tänkas sälja samma motorcykel som det tävlades med på banan. SP-klassen har nog inget sånt värde för nån tillverkare längre, eftersom det 2007 kördes en (1) motorcykel som fortfarande är aktuell i någon tillverkares sortiment.

Fast nu har vi nog glidit lite utanför ämnet. Jag röstar fortfarande på en semi-gammal 600 för max nytta och glädje för herr Hund.
 
Fast nu har vi nog glidit lite utanför ämnet. Jag röstar fortfarande på en semi-gammal 600 för max nytta och glädje för herr Hund.


lite ämnesglidning till...

Jag röstar på att du och skitsege köper varsin 125 och gör mig och Torkel sällskap som fullvuxna i 125:a klassen.

NU!!!!!
 
Det er vist ikke det største problem. Det BURDE man kunne få dispens på. Om jag inte är hel fel, så är der vistt en annan mc som inte har helt original plats på ... är jag fel ?

Man kan få dispens. Jag sökte dispens hos Lodnert för att få köra med en annan bakkuts.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top