Tunisien, Bra eller Anus?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Jag och flickvännen har tänkt åka till Tunisien i sommar.
Nån som har några erfarenheter därifrån?
Vart ska man resa och vad ska man besöka?
Vad ska man undvika och vad måste man göra?

Bring it on!!!

Personligen tycker jag min resa dit med frugan för ett par år sedan var en riktig besvikelse. Just där vi bodde fanns inte så himla mycket att göra/se, (Sousse). Maten tänkte man skulle vara kryddig och god, men var blaskigt illasmakande i 9.5 fall av 10. Trippen ut till Sahara var resans höjdpunkt.

Kanske finns bättre orter i Tunisien, vad vet jag, men denna tripp ger jag nog betyget.... Anus

Jag var där med en kompis för några år sedan, kommer inte att åka tebax, ger denna tripp betyget ANUS.

Jag va i Hammamet i Tunisien med Tjejen 03. Vi bodde på ett jäkligt schysst ställe som hette Royla Residence. Stranden va kanon och de va kanon väder. Det enda som va mindre bra va att jag åkte på en smäll av Salmonella och sket som en gris :mad:

Men om du absolute vill åka ditt så åk till Hammamet eller den andra mindre hamn staden inte Sousse eller Tunis har polare som varit där och alla har varit besvikna...

Annars tyckte jag maten va ok, det finns en hel del att se ändå och säljarna är bara att gå förbi eller säga ifrån.

Men jag hade valt Turkiet 100ggr hellre än Tunisien. Kanon mat trevligare människor och billigt. Va i Marmaris 2V förra sommarn och det va bland de bättre charter jag gjort... :) Men samma sak där jag väljer hellre ett mindre ställe om jag åker med tjejen, oftast är det bättre mat och trevligare människor. Marmaris kan jag rekomendera varmt riktigt mysigt och mycket vackert...

Nu inväntar jag bara den 28:e Januari för då bär det av 1månad till Thailand HEHE...

///Micke

Last edited:
Anus...vart i hammamet 1 gång och ska då inte tillbaka...

Var i tunis några timmar bara men om du har en blond flickvän som jag hade så åk inte dit. Nu har jag ingen flickvän längre men 23 kameler däremot :mad:

Folk där är inte blyga, tar bilder & sliter i en.

Skulle gissa att det är ett av jordens sämsta ställen, som hela regionen. Kan nog inte tänka mig en enda vettig anledning att bege mig dit faktiskt, såvida jag inte hade med mig en atombomb förstås.

Mina föräldrar åkte dit på semester för ett par år sedan. De kommer inte att åka tillbaka.

Tunisien är ETT STORT JÄVLA ANUS! ALLT är värdelöst med det där jävla skitstället. Maten, folket, shoppingen, ja, fan ALLT är värdelöst. Hoppas att du inte köpt biljetterna än.

Skulle gissa att det är ett av jordens sämsta ställen, som hela regionen. Kan nog inte tänka mig en enda vettig anledning att bege mig dit faktiskt, såvida jag inte hade med mig en atombomb förstås.

Det där var nog det vettigaste du någonsin skrivit på SH.

Last edited:
Ähh,va till Sousse för typ ett år sen,hade kul som fan:) Tog med några liter sprit,sol,strandliv nån enstaka utflykt osv. men det blir ju förstås vad man gör det till:tummenupp Men då var det super bra folk på hotellet med å fest till 100%

Jag skulle nog rekommendera dig att åka till Bulgarien med tjejen. Än så länge relativt billigt där nere, trevliga människor och bra klimat. Jag och tjejen var där nere förra sommaren och det var kanon. Gjorde en tabbe bara och växlade till euro då banken inte hade deras valuta. Men det är mycket dyrare att handla med. Så det var bättre att ta ut där nere.

Strunt i Tunisien, bättre ställen finns det! Stranden och solbadandet var helt ok i Sousse, däremot ortsbefolkningen jävligt dryga för det mesta och shoppingen inte mycket att tjoa för... Inte heller maten. Vi åt dåliga croissants med "hamburger-ost" på hela veckan till frukost... På det äckliga hotellrummet (Sousse Residence, ja vi åkte sista-minuten och hamnade där. Tjejen fick hjärnblödning force major när vi äntrade hotellet...)

Välj nåt annat än Tunisien...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa