tändstifts avläsning

Kan inte detta också bero på vad du har för stift?....Vad har du för fabrikat o värmetal? O vad rekomenderas? För kallt stift kan också ge igensotning om jag inte är helt fel ute.....

Kan inte detta också bero på vad du har för stift?....Vad har du för fabrikat o värmetal? O vad rekomenderas? För kallt stift kan också ge igensotning om jag inte är helt fel ute.....

NGK cr8e (ska va original)

Sliten nål och nålmunstycke kan göra en väldigt förtvivlad.
Då hjälper det inte att sänka nålen eller att byta lågfartsmunstycke. Skitsvårt att kompensera bort.

Troligtvis har du problemet bara på väldigt lite gas. Glöm fullgastester och nåljusteringar. Då har du temp och varv på motorn så att den bränner rent ändå.

Mats

...Troligtvis har du problemet bara på väldigt lite gas. Glöm fullgastester och nåljusteringar. Då har du temp och varv på motorn så att den bränner rent ändå.

Mats

Jag tror också du kan ha rätt i att den går för fett på små trottelöppningar. Men för att ta reda på om så är fallet, så är det ju ändå lika rekommendeabelt att göra detta genom att kolla bestyckningen enligt den klassiska metoden, först för stora trottelöppninger sedan ned. Om man inte har lambdamätning att tillgå förstås.

Ska man ta reda på om den tex går med korrekt blandning på fullgas med för fett på tomgång så är det ju just genom ett jämförande full-, delgas- resp tomgångtest och efterföljande stiftavläsning man kan göra detta "på gatan".

Last edited:
*/ ?>
Back