Shell halvsyntet eller Biltemas helsyntet?

Vilken är att föredra?

• Antal röstningar
    0

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Vilken olja är att rekomendera; Shell Advance VSX (delsyntet) eller Biltemas Racing (helsyntet) till Rettan? Tänkte köra på lite billigare olja och göra desto fler byten istället då jag har inbillat mig att det är det bästa.

Jag har läst igenom oljetrådarna men inte blivit klokare...

Lätt Biltemas helsyntet. Svaret står klart och tydligt i oljetrådarna... ;)

En helsyntet är en helsyntet, en delsyntet innehåller helsyntetisk olja till viss del, hur stor det står dock inte. Det kan vara 3% eller nåt och då är det bättre att hälla i riktig helsyntet.

en fråga om olja bara. Jag kör helsyntet okq8 racing 15w-50 i banhojjen å castrol gps 10w-40 i gathojjen. Men oavsett irma nästan så rekomenderar dom uteslutande castrol gps elelr motsvarande motul båda halvsystet. Och ingen rekomenderar helsynt.

har ringt 2 borås firmor å bike i trollhättan. Dom kör alltid på castrol gps säger dom å häller nästan motvilligt i helsynt typ r4 om man ber dom..

varför är deras svar så självklart gps?

en fråga om olja bara. Jag kör helsyntet okq8 racing 15w-50 i banhojjen å castrol gps 10w-40 i gathojjen. Men oavsett irma nästan så rekomenderar dom uteslutande castrol gps elelr motsvarande motul båda halvsystet. Och ingen rekomenderar helsynt.

har ringt 2 borås firmor å bike i trollhättan. Dom kör alltid på castrol gps säger dom å häller nästan motvilligt i helsynt typ r4 om man ber dom..

För att R4:an kostar över 200 kr / liter. Ett oljebyte utan filter och arbete för nästan en tusing? Dålig affärsidé. GPS:en tjänar dessutom Castrol flis på att sälja, häll i mycket billig olja och lite dyr olja och sätt ett högt men inte obetalbart literpris på, klart som tusan de rekommenderar sina affärer att sälja mycket av den.

Jag kör med Biltemas racingolja i R6an, och den går som ett skott. Gott att se att det är fler än jag som är vakna btw.

Alla de där oljorna är nog tillfyllest. DEt som är grejen med biltemas racingolja är att den är prisvärd. Vi vet ju alla vilken som tillverkar den fö.

Just Gps har fö tidigare genom åren varit lite för hal för en del mc-våtkopplingar. Men det är ju möjligt att receptet på Gps ändrats sedan dess. Gps har ju funnits sdan 80-talet. Liksom RS

För att R4:an kostar över 200 kr / liter. Ett oljebyte utan filter och arbete för nästan en tusing? Dålig affärsidé. GPS:en tjänar dessutom Castrol flis på att sälja, häll i mycket billig olja och lite dyr olja och sätt ett högt men inte obetalbart literpris på, klart som tusan de rekommenderar sina affärer att sälja mycket av den.

jo jag förespråkar själv helsyntet.

men kan inte förstå varför en firma vill sälja mer gps olja för att castrol tjätnar mer pengar på den. möjligen om fiman har bättre differans i pris.. men om jag frågar efter helsynt å han rekomenderar delsynt de tycker ja verkar lite sisådär?

Alla de där oljorna är nog tillfyllest. DEt som är grejen med biltemas racingolja är att den är prisvärd. Vi vet ju alla vilken som tillverkar den fö.

Just Gps har fö tidigare genom åren varit lite för hal för en del mc-våtkopplingar. Men det är ju möjligt att receptet på Gps ändrats sedan dess. Gps har ju funnits sdan 80-talet. Liksom RS

ja vet faktiskt inte de? är de mobil?

Last edited:
jo jag förespråkar själv helsyntet.

men kan inte förstå varför en firma vill sälja mer gps olja för att castrol tjätnar mer pengar på den. möjligen om fiman har bättre differans i pris.. men om jag frågar efter helsynt å han rekomenderar delsynt de tycker ja verkar lite sisådär?

Jag skulle tippa på att officiella Castrol-firmor får provision och kr/l lär vara mycket högre på GPS. Sen kostar den ändå 100 kr mer per liter än vad Biltemas helsyntet gör. Ring och fråga en mc-firma vad de rekommenderar för däck så kan du ge dig tusan på att de inte rekommenderar det mest prisvärda däcket utan det dyraste.

mycket snack om att biltema är skit men va med alla ni som handler oljafilter o sånt på maxmc, louis,addemoto osv det jo oxå pirat grejor.TIPS ang olja säljar louis i tyskland halvsyntet 10-40 olja för ca 38 kr literen o helsyntet 5-40 för ca 60 kr ren 50 olja förca 45 kr dessa oljar använder jag gärna i mina hojar o mycket prisvärd

Om man köper en 20 liters dunk av känt märke, typ shell, på Swedol så skall man visst kunna komma ner på samma literpris för helsyntet som man ger för "piratolja" från mindre kända märken.

OBS dom har inte 20 liters i ordinarie sortimentet utan det måste visst beställas hem.

Har för mig att det dikuterats i nån av de andra oljetrådarena.

Absolut värt att kolla upp, även OK/Q8 har nämts i detta samanhang.

Om man köper en 20 liters dunk av känt märke, typ shell, på Swedol så skall man visst kunna komma ner på samma literpris för helsyntet som man ger för "piratolja" från mindre kända märken.

OBS dom har inte 20 liters i ordinarie sortimentet utan det måste visst beställas hem.

Har för mig att det dikuterats i nån av de andra oljetrådarena.

Absolut värt att kolla upp, även OK/Q8 har nämts i detta samanhang.

Och om man köper 20l helsyntetisk Nobrand kommer man ner på 30kr/litern. Det kör jag i alla mina fordon utom tvåtaktarna som jag kör på ATF. Eller närmare bestämt en finsk variant på Biltema som heter "Kings oil"

Q8 SBK racing 15-50 / 20 litersdunk = 50 54 ska det vara Kr /liter på swedool:tummenupp

Last edited:
Jag beställde min olja på Swedool Jönköping och priset var 1089:- för en 20 liters dunk = 54 kr/lit detta inköp är nästan ett år gammalt så det kan ha ökat i pris med några procent.

om någon i jönköpings regionen är sugen på att dela på en 20 l dunk så skicka ett PM 10 L är många oljebyten nog för mig.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard