Design av startnummer

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Vem kan designe startnumre ??
Jag vet ungefär vad jag vill ha, men Paint är ju inte det bästa :D

Vilken krav finns på farv, storlek osv ?? (REC & Rookie600)

Ska du ha nummer 13 är det ju bara att sno Sandstreams design rakt av. Det gör honom inget, det är ju ändå jul.

Dispens hos ERF-promotorn. Men håll med om att det är det tydligaste startnumret alla kategorier!:tummenupp

Ingen tvivl om at ALLE i NEC/REC kender det nummer :tummenupp (inte mindst for all den tid ni har parkeret i depån :D ) .... Men, cool nummer

Jeg mangler bare en der kan designe mitt nummer, for jeg ved hvordan det skal se ud... Så skal jeg nok göre det rød/hvid som man ju skal nå man bara är b-kører :)

Ingen tvivl om at ALLE i NEC/REC kender det nummer :tummenupp (inte mindst for all den tid ni har parkeret i depån :D ) .... Men, cool nummer
Hohohohoh :D

En äkta rookie sprejar sifferbotten med biltemas lack utan att maskera, sedan penslar man med tippex eller liknande önskade siffror.

Kolla Jalles fina hoj i början av filmen [YOUTUBE-ID]uaS56OlTKZI[/YOUTUBE-ID]

Ska du ha nummer 13 är det ju bara att sno Sandstreams design rakt av. Det gör honom inget, det är ju ändå jul.
Om du bara visste hur många månader det tog och tiotusentals kronor de kostade att låta ett 4-manna team på Stockholms hippast designbyrå ta fram den magiska sifferkombinationen :mad:

Mitt tips är att leta snygga fonter på nätet :tummenupp

Nåt sånt här kanske?

Det här var väl i alla fall något av det värsta som man kunde tänka dig. Rött på blått som är totalt omöjligt att läsa och sedan med nästan omöjliga oläsliga siffror. Detta skulle väl få Lodert att gå i taket.

Gör som Rossi och dom andra proffsen som Stoner, Edwards, Capirossi, Simoncelli, Biaggi, Haga, Elias tex och låt Aldo Drudi designa dina siffror! ;)

http://www.drudiperformance.com/

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...