Vad delger polisen?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kom nyss hem och fick se ett brev från polismyndigheten liggandes på golvet.

Står i brevet att de har fått in en handling som ska delges mig. Om jag vill undvika att en polisman kommer hem till mig så ska jag infinna mig på polisstationen inom en vecka och hämta ut handlingen.

Nu blir jag ju lite nervös... Vilka anlitar polisen för delgivning?
Kommer jag buras in nu? Är det Kumlaanstalten nästa? :näsblod

:gnissla

Det är polisen som är delgivningsmän,kan va vad som helst. Någon som stämt dej,beslut om avhysning. Glömt någon räkning på sista tiden:D

jag kan få dig spöad av min TKD tränare isåfall :hihi

om du hamnar på Kumla alltså.. :yoparty

Detta torde vara ett polisiärt ärende och inget annat. Du kanske har kört mot rött ljus, smitit från p-skada, våldsbrott, lr så har någon uppgivit dig som vittne till någon händelse.

Men..det ter sig mer som att någon/några anklagar dig för nåt som du gjort.

Last edited:
:skrämd
Tjöp en enkel till långtbortistan... direkCt!!!11

Har du kört för fort och fastnat på en kamera?

hehe.. kom att tänka på en delgivning som en bekant höll på att råka ut för. Den gången gällde det rejäl hastighetsöverträdelse som han på platsen vägrade erkänna. Efter det skulle han då bli delgiven, men han lyckades undvika det hela året därpå även fast dom sökte honom hemma och på jobbet samt försökte skicka delgivningen rekommenderat. Efter ungefär ett år så var det fritt fram... :)

På med varma kläder sätt dig på hojen åk till närmsta mack, tanka fullt! Nu slår du på fullt på alla växlar håller fullt tills det är dags å tanka ......

Upprepa ovanstående 10gr :tummenupp Nu är du safe!

Du lär väl veta själv om du gjort någonting olagligt? Annars är det säkerligen inte mycket att oroa sig för.
Men det låter litet skumt att du måste hämta ut handlingen pesonligen. Jag har fått några brev från Polisen via REK, men aldrig varit tvungen att hämta ut dem hos polisen.

Rent hypotetiskt så skulle det kunna vara en viss trafikförseelse för några veckor sedan.
Jag körde INTE alldeles för snabbt förbi en poliskontroll och skickade definitivt INTE i trean och försvann.

:huvet

Tror dock inte att de såg mitt ansikte när detta INTE hände.

I'll keep you posted :näsblod

Rent hypotetiskt så skulle det kunna vara en viss trafikförseelse för några veckor sedan.
Jag körde INTE alldeles för snabbt förbi en poliskontroll och skickade definitivt INTE i trean och försvann.

:huvet

Tror dock inte att de såg mitt ansikte när detta INTE hände.

I'll keep you posted :näsblod

Har dom inte stoppat dig på platsen eller ett jävligt bra foto har det aldrig hänt. :tummenupp

Det är själva f-n att man inte får ha sina fordon i fred, ständigt dessa tjuvlån när man har fordonen i flerbilsgarage eller ute...
Och för att inte tala om hur dom kör dom som provkör innan ett eventuellt köp, dom kör ju som galningar allihopa!

På med varma kläder sätt dig på hojen åk till närmsta mack, tanka fullt! Nu slår du på fullt på alla växlar håller fullt tills det är dags å tanka ......

Upprepa ovanstående 10gr :tummenupp Nu är du safe!

Safe? 10 fulltankningar runt bensinmacken gör honom väl knappast säker, bara fattigare? :va

Äh, det var bara en påminnelse om en elräkning jag tydligen hade missat. Så trist :(

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...