Vad är ett rullande chassie utan motor värt?

Det beror ju som i alla fallen på vilka köpare som kan tänkas dyka upp. Själv har jag ingen riktig uppfattning om pris på en crosshoj utan motor men det måste ju handla om strax under 10 tusen för ett fräsht chassi.

Det beror ju som i alla fallen på vilka köpare som kan tänkas dyka upp. Själv har jag ingen riktig uppfattning om pris på en crosshoj utan motor men det måste ju handla om strax under 10 tusen för ett fräsht chassi.

Det jag misstänker. Antagligen väldigt få som är intresserade av ett chassie utan motor. 10 låter rimligt men frågan är om nån vill ha det?

holler nog mäd er. runt 10. men det är nog lättare att sälja lösa delar.
som hjul skulle jue en sonn som jag kunna vara intreserad av.

Det jag misstänker. Antagligen väldigt få som är intresserade av ett chassie utan motor. 10 låter rimligt men frågan är om nån vill ha det?

Ja, det är ju frågan det. Skulle man vilja skifta från motard till cross till ex kanske det blir billigare att köpa ett chassi än att köpa fälgar, dämpning, bromsar osv. Annars är det väl inte så många som sitter på fungerande motorer till rasade chassin. :va

Sälj chassiet i delar i så fall, det kan du tjäna flis på. :tummenupp

Fälgarna får du väl sju, åtta för om de är i bra skick. Gaffeln, en femtusing, svingen två papp, ramen fem kanske. There´s money to make.

Sälj chassiet i delar i så fall, det kan du tjäna flis på. :tummenupp

Fälgarna får du väl sju, åtta för om de är i bra skick. Gaffeln, en femtusing, svingen två papp, ramen fem kanske. There´s money to make.

Nu var du lite väl optimistisk i prissättningen va?

Men jag håller med dig om att det är den mest ekonomiska lösningen. Men det tar tid att sälja en hoj i delar(jag vet)

Ett roligt alternativ är väl att stoppa in en 2t 500-motor i chassit, helst ska det väl vara en aluram då. Mer arbete dock

Eller så köper du en motor, tex från enduro MX, just till denna modellen, för 9k och säljer hojen hel och fungerande, det blir mer lättsålt.

19 "

Är det 19" bakhjul ?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back