Kawasaki ZX12r

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX12R
Hej

Tänkte nu till sommaren byta avgassystemet på min ZX12r -00. Kollade först på helsystem för att försöka få ut lite hk ur den men när jag fick se priserna så blev jag ju helt stum. 21.140kr för ett och 15.899 för ett. Om man bara bytar sista ljuddämparen till låt säga yoshimura, visst får man lite mer ljud i maskinen?!

Effekten kvittar egentligen för jag vill itne lägga ut för mycket pengar på ett avgassystem. mest för att den ska vara snyggare och få lite mer ljud i den.

Tacksam för svar

Hej.... Har en zx12r av sista årsmodelen med yoshimura rs3 bult-on, power commender 3 usb, och snart ett kn-filter. Med detta ska jag få ut upp till 5hk ? och en trevligare effekt-kurva om jag kör den i bänk. Pris för detta med bänken 12-13000kr.Dyrt ja.

får oftast vad man betalar för som med det mesta i vardagen med.
yoshimura tipsar jag rejäla saker men vilka system kostade 16 resp 21?
http://www.yoshimura-rd.com/s-573-prod.aspx

Acropov helsystem kostade 21.195:-
Yoshimura kosta cirka 15 - 16.000

jaså ska nya maskinen ha ny andnig direkt. hoppas ni kom hem bra o fick den av släppet utan strul

Haha ja den var ju för slö =). nej men skulle vilja ha lite mer ljud i den men tänkte likabra byta till helsystem när man ändå e i gång.. Jodå hemfärden gick bra och vi fick av motorcykeln. nu står den säkert inne i mitt hus i värmen =)

men jag fick höra att lazer har rätt billiga helsystem till zx12r. ngn som testat eller kan rekommendera dessa?

Last edited:
Det finns ett MUZZY helsystem på blocket för 4500kr i karlshamn.MUZZY ska ge bra effekt en zx12´a har jag hört?.Det är bara att öppna lädret!!!.Fanns kvar ikväll under tillbehör....

hm, mitt muzzy helsystem låter grymt som fan.. muzzy is the shit :P vet att acraprovic låter nice som fan på 12an också..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år