"tjuvkoppla" gixxer750r

gixxerkart

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Hoj
gixxer 750 1996
Hej
jag har köpt på mig en extra motor till min hoj med kabelhärva o hela kittet
tanken var att bygga en turbomotor men nu blir det gokart ist:tummenupp

kabel härvan jag fick till motorn saknar täningslås & jag har prövat att
tjuvkoppla

Detta händer täningsläge on soppa sprutas in i gasarna & startmotorn går runt
men ingen gnista? jag är inte så sugen på att ta täningslåset från min hoj bara för att pröva ..... ( Det är väl inte startspärr på en 96a? )

vad kan vara fel? täningslåset har 5st kablar 4+ och 1- ? mao 4st sitter ihop och en hänger löst..
taxam för snabba svar vill pröva innan snön kommer..
Mvh Emil åberg:yoparty

det ska funka...
Annars så vet jag en kille som har ett raceelsystem som du kan köpa billigt, där finns allt färdigt, tändingsknapp och startknapp=)
Jag vet att det går att tjuvkoppla en gixxer -03, för det gjorde dom på polarens hoj när dom snodde den, men dom brände cdiboxen..

Troligtvis är det någon/några av kablarna som behöver ett motstånd. Så är det i alla fall på ZX9R :tummenupp

....eller åk in till Rinkeby och fråga vem som helst där....:D

kolla så att soppa pumpen får ström, om inte... byt relä. 1900 kr med relä från japan. jag hade samma problem med min 600 -01a då nån luffare hade försökt sno den och vält den och hållt på. hehe.

det ska funka...
Annars så vet jag en kille som har ett raceelsystem som du kan köpa billigt, där finns allt färdigt, tändingsknapp och startknapp=)
Jag vet att det går att tjuvkoppla en gixxer -03, för det gjorde dom på polarens hoj när dom snodde den, men dom brände cdiboxen..

hmmm brände cdi-boxen låter inte så roligt frågan är bara hur?
om man kopplar fel dvs den ända minus ihop med dom andra 4a kablarna går säkringen direkt på startrelät och strömen kommer inte vidare lr?
vill hälst komma så billigt & enkelt undan som möjligt ( vill väl alla )

Hitta ett elskema, men orkar inte grubla just nu, får göra de senare i sånna fal.

Bifogat

• elskema.JPG
    elskema.JPG
    101.6 KB · Visningar: 120
  • elskema 2.JPG
    elskema 2.JPG
    86.7 KB · Visningar: 94
  • elskema 3.JPG
    elskema 3.JPG
    112.5 KB · Visningar: 79
  • elskema 4.JPG
    elskema 4.JPG
    100.3 KB · Visningar: 59
  • elskema 5.JPG
    elskema 5.JPG
    115.1 KB · Visningar: 97
Last edited:
på min 98a sitter där ett motstånd i tändnings låset så utan tändningslås går inte min att starta vet det då någon försökte stjäla den o slog itu låset gick ej igång fick skaffa nytt lås om det så på 96 vet jag inte men troligt

på min 98a sitter där ett motstånd i tändnings låset så utan tändningslås går inte min att starta vet det då någon försökte stjäla den o slog itu låset gick ej igång fick skaffa nytt lås om det så på 96 vet jag inte men troligt

enl elschemat ovan sitter det ett motstånd i på BW som går i hop med BR lite senare eller har jag fel? BW (black&white) är enl mig - genom hela hojen

frågan är om det går att köpa ett liknade motstånd att pröva med

så som det är nu har jag bara den svartvita sladden löst...

ingen som har ett trasigt/sönderbrutet lås att sälja?

Motståndet sitter inbyggt i tändningslåset bara för att du inte skall kunna tjuvkoppla så lätt. så ta reda på hur många ohm och shoppa ett på www.elfa.se

nu säger jag inget om trådskaparn men många hjälpsamma människor som berättar vad som behövs för o tjyvstarta en hoj.. kanske inte så bra.. sen dessutom medlem sen Joinade: 2007-12-17 o detta är enda inlägg... fortfarande! inget mot trådskaparn :)

nu säger jag inget om trådskaparn men många hjälpsamma människor som berättar vad som behövs för o tjyvstarta en hoj.. kanske inte så bra.. sen dessutom medlem sen Joinade: 2007-12-17 o detta är enda inlägg... fortfarande! inget mot trådskaparn :)

Heheheh :näsblod

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...