Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Värm!
/J
Rörtånga skit'n!Ja jo, .. men jag har fortfarande inget skruvhuvud längre passande en ringnyckel!
Ja jo, .. men jag har fortfarande inget skruvhuvud längre passande en ringnyckel!
Att värma gör att skruven går lättare att lossa varigenom det kan gå att får loss den med tänger och dylikt.
Du skriver inte vad du har för hoj eller ens visar en bild, eller ger oss en enkel beskrivning. Det är ju stor skillnad på om det är en tryckande sträckare, där sträckarskruven sitter svårtåtkomlig i bultfickan framför svingaxeln, eller om det är en dragande som sitter akter om svingen och lättare kan greppas med en rörtång eller påsvetsas en hylsa. Ej heller skriver du vad det är för material i svingen, resp skruven.
/J
http://www.dirtbikeworld.net/Reviews/KTM/2007_250EXCF/250excf_LG.jpg
Ska testa att värma då.. tyvär är det svårt o få plats för ett bra grep med rörtång/polygrip.. Vill helst undvika att kapa den och sedan borra ut den, tror finns risk att skada svingen då (alu)
Jag får inte upp den bilden men efterson det stod ngt om dirtbike så antar jag att det är tryckande skruv ingängad i alumiumgodset framför svingaxeln. Mycket vanligt att den gängan skär ihop om den inte hålls infettad. Sist jag hjälpte ngn det det där så var det värme, huggmejsel och sedan tänger för att få den att släppa så ägaren kunde sätta i en ny skruv. Tror det var en rätt ny Husaberg. Kan man svetsa fast en liten hylsa och sätta på ett spärrskaft av den minsta modellen är det ju det bästa.
Sitter låsmuttern kvar kan du ju kontradra den mot skruvskallen och sätta den öppna änden på ringnyckeln mot låsmuttern och prova lyckan efter att du värmt.
punkta fast en annan skruv på skruven med en mig/mag svets... hehe!

|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |