Fuel saver........vilket skämt!

Fast det brukar ju vara en kona. Att framtvinga virvlar brukar vara big no-no i de flesta fluider: det brukar sluta med att när man väl lyckats med en smakligt rotationshastighet för en fluid/gashastighet så blir det flödesmässig katastrof i en annan.

I dieselmotorer med skålkolvar vill man ju ofta ha snurr in i förbränningsrummet vet jag, men det är nog enda exemplet jag stött på.

Jaja petitesser ser du inte på den här saken att den fungerar direckt den är ju patenterad och allt......

Fast det brukar ju vara en kona. Att framtvinga virvlar brukar vara big no-no i de flesta fluider: det brukar sluta med att när man väl lyckats med en smakligt rotationshastighet för en fluid/gashastighet så blir det flödesmässig katastrof i en annan.

I dieselmotorer med skålkolvar vill man ju ofta ha snurr in i förbränningsrummet vet jag, men det är nog enda exemplet jag stött på.

Du hann före...:tummenupp, kona som är flyttbar, men det är en helt annan sak...

Blanda gärna in RVS " Renovera medans du kör" gegga,slick 50,Motaloy,Fuelsaver samt Tornadoinsattsen så borde du ha mer effekt än vad du startade med samt mer soppa i tanken.

Dricker du sedan virvlat vatten till detta så är du en vinnare livet igenom...

http://biphome.spray.se/jordstralningscentrum/vatten.htm
http://www.bioaq.fi/virvlat_vatten.htm
http://www.bowkonsult.fi/virvlat_vatten.htm

(nej, det är inget skämt, dom menar allvar och bla kommuner har köpt lösningen för en jävla massa pengar)

Jaja petitesser ser du inte på den här saken att den fungerar direckt den är ju patenterad och allt......

Jag var bara nyfiken om det hänt ngt nytt du kände till sedan jag läste det där :hihi

Då kan jag somna om :hihi

Ja den där mojängen torde ha möjligheter öka flödesmotståndet med kvadraten på gashastigheten eftersom denna är proportionell mot rotationshastigheten på vortexen. Centripetalkraften mellan vägg och den roterande gasströmmen borde bli kvadraten av rotationshastigheten och därmed borde även friktionen mot kanalväggen nedströms manicken öka med kvadraten på hastigheten. :näsblod Därtill måste den roterande gasen gå en lägre väg utefter kanalväggen. Det verkar bara....jättedumt.

Om de istället sålde ngn manick som sades ge laminärt flöde in i inloppsporten så skulle man ju kunna råka kåta upp sig om man hade sovit lite. Men det där är ju bara helt kass som sagt.

Fast att Slick 50 (som man blandar i oljan) reducerar friktion kan jag skriva under på, jag fick nämligen en behandling av min gamla Saab 900, gjorde exakt som det stod i instruktionerna.

Den första effekten var att jag fick ställa ner tomgången (för att aldrig mer behöva ställa upp den :va )

Den andra effekten var att biljäveln aldrig blev varm :mad:
Jag hade bra koll på när termostaten normalt öppnade och jag började få värme i bilen, det fördröjdes med flera kilometer.
Till slut skärmade jag kylaren för att få upp värmen snabbare.

Någon bränsleförbruknings-minskning eller ökad effekt märkte jag aldrig, men jag hade inte så noga koll på det. (jag gissar att man ska ha jävligt nogranna instrument för att kunna upmäta ½% eller så)

Jag gjorde behandlingen vid ca 13 000 mil, och körde bilen till 35 000 mil, och det var med mina normala serviceintervaller om ett oljebyte var sjunde år... :D

"EPA (Environment Protection Agency) har testat liknande produkter och lovordar denna till alla fordon."

Har testat "liknande" produkter? Hahaha. Och till råga på allt hänvisar de till EPA. Vi som är födda på 70-talet har koll :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/EPA

EPA (eller EPA-patent) - vardagligt uttryck för något av dålig kvalitet (inspirerat av varuhuskedjan, vars affärsidé var att sälja billiga varor med låg kvalitet). Exempel: "hördu Ragnar, vilka EPA-byxor du har på dig idag!" eller "det var visst EPA-patent på de här byxorna, de sprack på en gång". EPA-ingenjör är en pejorativ benämning på gymnasieingenjör.

Dricker du sedan virvlat vatten till detta så är du en vinnare livet igenom...

http://biphome.spray.se/jordstralningscentrum/vatten.htm
http://www.bioaq.fi/virvlat_vatten.htm
http://www.bowkonsult.fi/virvlat_vatten.htm

(nej, det är inget skämt, dom menar allvar och bla kommuner har köpt lösningen för en jävla massa pengar)

Men dra mig på en kälke :dummer
Hans kundlista är ju värd stålar, får man tag på den kan man ju bli hur rik som helst på att sälja meningslösa prylar till idioter.

MCM har testat teflonpreparat för några år sedan.
Lämplig motor - Nätt och jämt inkörd evolution 1200, moderat trimmad (Manfreds sportster).
Mätte effekten i dyno-bänk innan.
Hällde i "Slick 50" och betedde sig helt efter rekomendationerna.
När motorn gått tillräckligt långt för att vara "färdigpreparerad", kördes den åter igen i samma bänk.
Lägre effekt.
Kolvarna var slut.
Inta alls säkert att det berodde på gojset.
Men OM det fungerar som påstått, så kan det ha varit delaktigt i raset.
Blir cylinderväggarna hala, så fäster inte oljefilmen vilket resulterar i metallkontakt.
Dock tyckte dom att växellådan gick lite smidigare.
Men det kan bero på att den blivit insliten.

gillar virvlad vatten står det ok i bilen (kylar-spolar) i den mån det ok enligt instr.boken...:jisses inte fan står där i några av mina instr.böcker jag kan använda virvlad vatten

MCM har testat teflonpreparat för några år sedan.
Lämplig motor - Nätt och jämt inkörd evolution 1200, moderat trimmad (Manfreds sportster).
Mätte effekten i dyno-bänk innan.
Hällde i "Slick 50" och betedde sig helt efter rekomendationerna.
När motorn gått tillräckligt långt för att vara "färdigpreparerad", kördes den åter igen i samma bänk.
Lägre effekt.
Kolvarna var slut.
Inta alls säkert att det berodde på gojset.
Men OM det fungerar som påstått, så kan det ha varit delaktigt i raset.
Blir cylinderväggarna hala, så fäster inte oljefilmen vilket resulterar i metallkontakt.
Dock tyckte dom att växellådan gick lite smidigare.
Men det kan bero på att den blivit insliten.

Det var ju en Harley, man kan inte göra karameller av bajs!

Läste du deras öltest, förmodligen lika seriöst genomfört, där alla på slutet var så fulla att dom inte ens kunde tyda vad som sades på bandet dom spelade in under testet, alla öl som testades på slutet fick omdömet kamelpiss...

Jag skicka nyss ett mail till dom som virvlar vatten, jag frågade om det kunde bli några posetiva egenskaper av att virvla bensin. :hihi

får se vad han svarar. kanske blir ett tillskott i det här med att inte behöva tanka någemer :rolleyes:

Hej och välkommen till fototråden!
ok jag är väldigt trött, men jag förstod värkligen inte det där... :va

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back