Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GG125 skall gå med åtminstone 3% inblandning, jag har bänkat med olika oljeinblandningar och når max effekt vid strax över 4%. Olja är billigt i jämförelse med ras![]()
Bra att veta, kommer inte ihåg vad det stog i jofrabkatalogen men. Stämmer det att det var förgasarinställningarna som gör att den stänker onödigt mycket olja, inte att man har för mkt procent?
Sen visst var det du som skrev om vad det var med växellådan innan 03, som gjorde att den var mindre bra för LV-åkning.
Lyckas inte hitta det, så kan du får du gärna dra det igen. Måste förklara för farsan![]()
Stämmer att oljedripp ur avgasröret är relaterat till för fet bestyckning snarare än för mycket olja. En GG125 i tävlingssammanhang kan man åka på över 5% olja utan några problem.
Ja innan 03 så är där ett lager i lådan som är glidlagrat istället för kullagrat och detta gör att det tenderar att skära vid långa transporter på väg, för endurobruk är det dock inga problem. Tyvärr rätt dyrt att byta så det finns ingen anledning att göra det innan det rasar. Kör på varierade varvtal och växlar samt ha alltid rätt oljenivå och använd bra växellådsolja.
Bra att veta
Tack!
Angående växellådsolja så duger 10w40 istället för 10w30 (som det står i -02ans manual, jag har -01)
10w30 hittar jag bara motorolja, medans 10w40 finns det "MC-oljor" som ska fungera med kopplingen
10w40 är det du skall ha, själv kör jag på Motul Transoil. Kör du mycket bakhjul så slå i en dl extra...
Farsan köpte nån ganska dyr olja som vi hällde i. Minns inte riktigt vad det var.
Räknas en decimeter i taget?![]()
Ärligt talat vet jag inte om jag kör mkt på bakhjulet med den, har inte gjort det med KTMen. Men effekten kanske lockar till sånt. Fast i början blir det nog mest enduro/crossbana med den. Besiktning och trafikförsäkring kommer i vår
Men det vet jag att du kommer göra, speciellt om du kör med Endurodrevning![]()
Jag har alltid kört på 2% i mina KTMer. Men då kör jag på Shell advance Racing X oljan också![]()

Jag har alltid kört på 2% i mina KTMer. Men då kör jag på Shell advance Racing X oljan också![]()
Viss skillnad i behov av oljeblandning på en 300 och en 125....
250/300 går utmärkt att köra på 2% men i en 125 med högre varv krävs det mer
LÄS VAD JA SKREV! På ALLA min KTMer, körde på 2% i min 125a också. Stod rekomandationerna. körde över 50h med samma kolv å allt på 2% oljeblandning![]()
Hög prestanda helsyntetisk racing olja. Utvecklad för 2-takts racing motorcyklad och 2-takts go-carts med manuella växellådor. Bevisade race egenskaper(Grand prix, Enduro, Motocross, and karting world championships). Ej färdigblandad. Rekomenderas inte för vardagskörning. Blandning: Normalt 1:33
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |