Ktm 950 sm

Du Gösen... Har du haft din ktm på service i falun någon gång... Det finns väl en ktm handlare där... undrar om dom kan ta bort strypningarn och mappa om den...:va Man har ju inte så långt dit, det vore bra om det är en reko handlare......
-Någon som vet vem det var som kvaddade en ny sumo i en rondell i falun :va det är sånt som händer..... det var väl inte du Gösen :yoparty ...Mer sumos till dalarna.... Vilken leksak det är....:yoparty :yoparty

Nope, min bralla har bara rullat 92 mil, så jag har inte hunnit med någon service än. Ska ta 100-milaservicen nu till våren, tänkte jag.
Vi har ju MC Jansson. De är auktoriterade KTM-handlare samt har en verkstad.

Någon som kvaddat en Sumo i Falun...? :confused: Det är inget jag känner till. När hände det? Det skulle förvisso kunna vara jag, om det inte var så att min hoj stod på vinterförvaring.
 
-Någon gång i september ringde jag ktm handlaren i falun (mc-jansson) och hörde om han hade en 950R, för jag ville se en live... Det var då han berättade att han bara hade en krachat, som han skulle reparera... Jag blev lite nyfiken och frågade vad som hänt... Det var en kille som köpt en sprillans ny hos han, åkte därifrån och krachade i första rondellen.... han kom alltså bara någon kilometer, tragiskt !! Men då måste vi ju vara minst 3 sumo ägare i dalarna.....:tummenupp :yoparty mvh ed
 
-Någon gång i september ringde jag ktm handlaren i falun (mc-jansson) och hörde om han hade en 950R, för jag ville se en live... Det var då han berättade att han bara hade en krachat, som han skulle reparera... Jag blev lite nyfiken och frågade vad som hänt... Det var en kille som köpt en sprillans ny hos han, åkte därifrån och krachade i första rondellen.... han kom alltså bara någon kilometer, tragiskt !! Men då måste vi ju vara minst 3 sumo ägare i dalarna.....:tummenupp :yoparty mvh ed


Aj fan... Inte så lyxigt att krascha redan i första rondellen. Låter tämligen klantigt. Tippar på att det kan ha hänt i Gruvrondellen. Hur som helst låter det ändå klantigt.

Vi får väl ta ett Sumovarv till våren. Ska bara se till att skaffa ett såntdäringa "körkort" först.
 
Någon som sett bilder/ideér på ombyggda rövar? Gillar inte riktigt att röven hänger över som den gör.

Jag kan kanske tipsa dig om ett par håriga snubbar som nog gärna "bygger om" din röv (om det nu är det du väljer att kalla det)...

Eller ring 1-800-assrape

:yoparty
 
Jag fick röven på min Sumo ofrivilligt ombyggd förra veckan när jag fick en lite Clio uppkörd i den.. otrevligt tycker jag
 
Franska baguetter kan ställa till rejält med oreda baktill :D
Hoppas du klarade dig bra i a f!

Jodå, det gick bra.. men man tänker ju lite längre när det är för halt för bilarna att stanna, kanske kan inte skall ge sig ut på sin tvåhjäling :tungan
 
Tjena!
Funderar på en 950 SM och jag undrar hur lätt den är att få upp på slangen? Givetvis är det väldigt beroende på föraren, men i vilken fart kopplar/gungar ni upp en på plan väg?
 
Tjena!
Funderar på en 950 SM och jag undrar hur lätt den är att få upp på slangen? Givetvis är det väldigt beroende på föraren, men i vilken fart kopplar/gungar ni upp en på plan väg?

1,2 och 3:an utan varesig gung eller ryck.. min e iof lite neddrevad och har slipon. Men den är nästan tjafsigt enkel att slanga med
 
1,2 och 3:an utan varesig gung eller ryck.. min e iof lite neddrevad och har slipon. Men den är nästan tjafsigt enkel att slanga med

E ju så mkt nybörjare man kan bli på slangen, men lyckas utan problem få upp den på 1an och 2an, t o m lyckats växla från 1an till 2an vid några tillfällen (vilket e stort i min värld). Har även gjort nåt halvhjärtat försök på 3an, men då hände det inte mkt. För mig verkar det således va en avsevärd skillnad att plocka upp den på 3an (hojen e neddrevad). Lite tekniktips kring hur jag ska plocka upp den på 3an lättast möjligt vore tacksamt, lämplig hastighet m.m. :)
 
E ju så mkt nybörjare man kan bli på slangen, men lyckas utan problem få upp den på 1an och 2an, t o m lyckats växla från 1an till 2an vid några tillfällen (vilket e stort i min värld). Har även gjort nåt halvhjärtat försök på 3an, men då hände det inte mkt. För mig verkar det således va en avsevärd skillnad att plocka upp den på 3an (hojen e neddrevad). Lite tekniktips kring hur jag ska plocka upp den på 3an lättast möjligt vore tacksamt, lämplig hastighet m.m. :)

Jag får upp min på trean utan större problem och min är inte drevad, men jag har pipor och kör utan dbkillers. Det handlar bara om att trycka på med gasen vid rätt tillfälle, där du har effekten. Kommer den inte direkt så gasa till - släpp gasen - och ge fullt igen. Voila! :D

Edit: Osäker på hastighet, och vädret tillåter inte att jag kontrollerar, men kring 60-70 kanske..
 
Det jag igentligen undrar om är fall det funkar att plocka upp den i normal landsvägsfart 70-130 utan att ta död på koppling och diverse annat. Min gamla 640 -02 jag hade förut orkade inte riktigt över 80-90 blås medan en 660 jag testade gick att göra så med i 110 i alla fall. Samt att det funkar att lyfta upp den med ett lite fint ryck i 100+ farter över backkrön och dylikt.
Jag har nu åkt sporhoj ett tag och funderar på om en 950 sm känns för slö/tung? Har testat Superduken, men tyckete att den hade väl ryckig insprutning för min smak, även om den var buskul...
Vill helt enkelt ha en hoj till allt från grusväg till bankörning, samt jaga sporhojar på 70 och 90 vägar. Köra fört på raka vägar tycker jag är menings löst.

Vad tycker ni? Har varit hos flera handlare men ingen har haft en 950 SM för provkörning, så jag funderar på att köpa en privat nu i vinter.

/Johan.
 
Det jag igentligen undrar om är fall det funkar att plocka upp den i normal landsvägsfart 70-130 utan att ta död på koppling och diverse annat. Min gamla 640 -02 jag hade förut orkade inte riktigt över 80-90 blås medan en 660 jag testade gick att göra så med i 110 i alla fall. Samt att det funkar att lyfta upp den med ett lite fint ryck i 100+ farter över backkrön och dylikt.
Jag har nu åkt sporhoj ett tag och funderar på om en 950 sm känns för slö/tung? Har testat Superduken, men tyckete att den hade väl ryckig insprutning för min smak, även om den var buskul...
Vill helt enkelt ha en hoj till allt från grusväg till bankörning, samt jaga sporhojar på 70 och 90 vägar. Köra fört på raka vägar tycker jag är menings löst.

Vad tycker ni? Har varit hos flera handlare men ingen har haft en 950 SM för provkörning, så jag funderar på att köpa en privat nu i vinter.

/Johan.

Jag har ägt och kört ett antal sporthojjar, och SM'n är ju inte samma tryck i motorn mellan 100-200 som ex en R1'a.
Men att plocka upp SM'n på slangen i mellan 80-100 är inga problem. Ligga och slöa på högre växel, tröttna och peta ned några och bara ge så har du den på slangen.

Vad gäller att köra och växla på bakisen tycler jag är lättare att börjas på 2:an, sen inte vid alltför höga varv mata växlar uppåt. Tenderar att bli mkt "ryckigare" och svårare hålla den jämnt och fint på slangen vid för höga varv.

Pendlar till jobbet med min, och har några rakar där det inte är någon trafik, så blir några repor på bakhjulet varje dag :D
 
70-100 = enkelt utan koppling på trean, 120-140 = enkelt på fýran om man har hjälp av en liten kulle eller ett gupp.....

Koppla upp den e ju bara jobbigt (men det går ju med)...
 
Jag får upp min på trean utan större problem och min är inte drevad, men jag har pipor och kör utan dbkillers. Det handlar bara om att trycka på med gasen vid rätt tillfälle, där du har effekten. Kommer den inte direkt så gasa till - släpp gasen - och ge fullt igen. Voila! :D

Edit: Osäker på hastighet, och vädret tillåter inte att jag kontrollerar, men kring 60-70 kanske..

Din är omdrevad för jag har ditt originaldrev hemma:D
Du kör min gammla hoj.....
Hoppas hojen går bra!
Du borde bänka den, det är ej gjort sen jag bytte munstycken....
Vill du ha originaldrevet kan du få det om du vill.
Om inte Ride har lagt dit originaldrev då.....skulle jag inte tro då men...

//Thomas
 
Din är omdrevad för jag har ditt originaldrev hemma:D
Du kör min gammla hoj.....
Hoppas hojen går bra!
Du borde bänka den, det är ej gjort sen jag bytte munstycken....
Vill du ha originaldrevet kan du få det om du vill.
Om inte Ride har lagt dit originaldrev då.....skulle jag inte tro då men...

//Thomas

Hehe, okej. :) Jag som har funderat på att dreva ner den. Kanske skulle vara något att ta en kugg till då? :yoparty :D

Den går hur bra som helst, är riktigt nöjd med bytet! (hade ju z750 innan).

Bänka den? För att justera blandning osv eller vad tänkte du?

Hon trivs iaf bara fint i min ägo, så du behöver inte ligga sömnlös. :tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top