Batteri for "total loss"-system

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Hej!

Finns det nagon som vet vad man som minst bor ha for Ah i ett batteri avsett att kunna driva tandsystemet pa en 4-cyl hoj for banbruk (ca 35 minuter som langst mellan laddningarna) ?

Har hittat ett fint och pyttelitet batteri som bara ligger pa 2,3 Ah, och undrar om det racker?

YT4B-BS-W (113 39 85) 12V 2,3Ah

Matten inom parentes.

Vad kor ni pa?

MVH/Lasse

Jag körde med ett (svindyrt) 4Ah gel på R6:an och det funkade utmärkt, men jag hade ju generator... Det har inte du då antar jag? Har du det så skall nog ditt batteri fungera också, möjligen kan det lämna lite för lite för elstarten...

Jag körde med ett (svindyrt) 4Ah gel på R6:an och det funkade utmärkt, men jag hade ju generator... Det har inte du då antar jag? Har du det så skall nog ditt batteri fungera också, möjligen kan det lämna lite för lite för elstarten...

Bortplockad generator (annars inget T L) och startmotor hade jag tankt, glomde skriva att starten skulle vack.
/L

Bortplockad generator (annars inget T L) och startmotor hade jag tankt, glomde skriva att starten skulle vack.
/L

Hade inte innebörden av TL fullt klar för mig...

Kan inte svara riktigt på frågan och kan inte ditt reglemente, men måste inte hojen gå att starta med standard startsystem vid ev. efterkontroll?

Du kan i allafall glömma elstarten med ett 2.3Ah batteri.

Resultatet av att hårdbanta fram till säsongens början är lika med många många pengar i lättare delar och motortrimm för att få ner totalvikten.

Jag har ett sånt batteri på min RVF. Fungerade utmärkt hela sommaren MED startmotor!

Jag har ett sånt batteri på min RVF. Fungerade utmärkt hela sommaren MED startmotor!

Ah, fan! Det var som tusan, det har alltsa funkat MED starten!!? Fan vad bra! Da ar det ju bara att bestalla ett sant da!

Horru Kay, jag tror bestamt att det ar dags for dej att visa upp din lilla hoj nu? Vill se den NU! :tungan

/L

Biltemas minsta 2,5Ah räcker gott och väl för total loss system där man bara driver tändning och ev datalogger. Vill du snåla ännu mer med vikten så går det att bygga batteriaccar från vanliga NiMH batterier fast en sådan acc kostar minst 3x vad ett biltemabatteri kostar och skall du bara ha det till din banleksak är det kanske lite överkurs.

Sen har ju G-force en konverteringssats på G för att få dit svänghjul/stator från gsxr 1000. 1200 gr lättare svänghjul. 600 gr istf 1800 gr.
Om den bara skall gå bana så är det kanske lättast att bara ta bort allt ändå.
Dom är väldigt lätta att springa igång så då kan ju startmotorn försvinna också.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...