DEP-rör

Flamman22

gixxer
Gick med
21 Nov 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Gsxr
Hejan, finns det någon som vet hur DEP-rören funkar till en DT -94?
Försvinner allt bottendrag + att man får lite extra hk på topp eller?

Har en NSR och den blev bara sämre av ett trimrör, allt bottendrag försvann och det vette fan om det ens blev mer kraft på topp. :(
 
Finns bänkpapper på DEP's hemsida

DT125R=strypt
DT125RE=ostrypt

Verkar inte vara så farligt, fast nu vet jag inte hur rättvisande de är
 
Tyvärr råkar DEPs hemsida delvis ligga ligga nere just nu.
Skulle gärna vilja veta vad dom som har prövat både ostrypt och med dep rör tycker. Kanske har någon även provat med olika trimmrör.
 
Tyvärr råkar DEPs hemsida delvis ligga ligga nere just nu.
Skulle gärna vilja veta vad dom som har prövat både ostrypt och med dep rör tycker. Kanske har någon även provat med olika trimmrör.

Jadu, jag lyckas iaf kolla på båda papprena nu :)
 
Fan alla skriver ju olika :confused: , några har skivit att den knappt går under 9000 och andra att bottendraget finns kvar nästan helt + att det blir bättre från mellan och uppåt.
Kan inte någon lägga upp bänkpapperna för jag kommer inte in på DEPs sida.
Snälla!!!
 
Du kan vara helt lugn någon enorm skillnad är det inte och ditt bottendrag kommer inte att försämras nämnvärt om du inte kombinerar med en elak portning.
 
Fan alla skriver ju olika :confused: , några har skivit att den knappt går under 9000 och andra att bottendraget finns kvar nästan helt + att det blir bättre från mellan och uppåt.
Kan inte någon lägga upp bänkpapperna för jag kommer inte in på DEPs sida.
Snälla!!!

Vem säger att den knapp går under 9000? :va

Ska fixa papprena åt dit :tummenupp

Voila!
 

Bifogat

  • dt bänk.jpg
    dt bänk.jpg
    53.1 KB · Visningar: 137
Tack så jätte mycket för bänkpapperna igge:tummenupp , det ser ju ut att bli bra mycket mer effekt med DEP systermet till dt 125r, det ser inte ut som om man förlorar så mycket på lågvarv heller:).
Vet du om dom jämnför med ett strypt eller ostrypt originalsystem?
Här är länken till sidan på sporthoj där det skrevs att den inte går så bra på lågvarv: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76457
 
Tack så jätte mycket för bänkpapperna igge:tummenupp , det ser ju ut att bli bra mycket mer effekt med DEP systermet till dt 125r, det ser inte ut som om man förlorar så mycket på lågvarv heller:).
Vet du om dom jämnför med ett strypt eller ostrypt originalsystem?
Här är länken till sidan på sporthoj där det skrevs att den inte går så bra på lågvarv: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76457
:näsblod

Antagligen är den röda linjen strypt version för ett effekt rör brukar inte ge så mycket mer på 125.

Sen är ju bänkpapprena lite svåra att tyda då man inte ser HK på sidan.
 
Last edited:
:näsblod

Antagligen är den röda linjen strypt version för ett effekt rör brukar inte ge så mycket mer på 125.

Sen är ju bänkpapprena lite svåra att tyda då man inte ser HK på sidan.

På en är det strypt och på en är det ostrypt vad jag förstått :)

Jo men man ser ju hur det skiljer på varven. Har dock hört att man märker inte så mycket IRL jämfört mot ett orginalrör, bortsett från ljud och utseende.
 
Jag har en -94 och det står i reg-papperna att den är strypt i avgassystem och i topplocket.
I avgassystemet så satt det ingen plugg så antagligen har någon har tagit bort den redan, i toppen så är det svarvat en vallgrav runt förbrännings rummet och jag antar att det är för att sänka kompressionen eftersom det bara är typ 6,5:1
 
jnr.se är det enda stället i sverige som jag vet säljer DEP
 
okey tack :) vet du priset ungefär deras webshop är nere för tillfället
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top