Hjälp. Måste få tag på en Backbox innan helgen

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hjälp. Måste få tag på en Packbox innan helgen

Hej jag skulle behöva få tag på en Packbox till min kawasaki KDX200-91 innan söndag.
har inte kollat runt ännu men misstänker att dom flesta mc handlare i Stockholm inte har hemma saker till en så gammal och relativt ovanlig hoj.

Misstänker att man kan gå till en typ hydralfirma och kolla men då måste jag ha måtten på den, vilket jag inte hinner fixa nu. vad ska jag göra????
någon kanske rentav vet måtten på den????

Bifogat

• kdx oilseal.JPG
    kdx oilseal.JPG
    107.3 KB · Visningar: 85
Last edited:
Den packboxen är av standardtyp och är identisk på samtliga Kawa under 90-talet. Mått minns jag tyvärr inte men jag har ett 10-pack på lager, tyvärr bor jag i skåne...

Den packboxen är av standardtyp och är identisk på samtliga Kawa under 90-talet. Mått minns jag tyvärr inte men jag har ett 10-pack på lager, tyvärr bor jag i skåne...

å fan då borde ju typ AVA här i Sthlm ha det. vad glad jag blir då. för nu läcker den som ett soll. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Om lagret är ett 6205C3 så borde ju dom som säljer lager ha en packbox med samma ytter/innermått, bredden brukar som standard vara 7mm.
Sen är ju frågan om det är enkel eller dubbel läpp, köp en av varje, dom kostar 20-50 spänn....

Måtten bör vara 25/62, men dubbelkolla för säkerhets skull

Funkar kanske

Last edited:
Du behöver ju inte åka ända till Jönköping om du inte vill:tummenupp finns i Södertälje dock lite osäker om dom har lager där annars finns det i Norrköping.
Annars som Nesse sa Momentum eller http://www.jacking.se/

Last edited:
Om du n ödvändigtvis inte vill betala extra för att Mama-san packat delarna i en Kawamärkt påse, så rekommenderar jag:
http://www.jacking.se/foretaget.htm
Fast Momentum eller nån av de andra icke-MC handlarna funkar lika bra, men jag gillar småfirmor av nån anledning...

Oops, såg inte att de redan var rekommenderade, men då är vi två som tycker lika i alla fall...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år