Suzuki R6????

Om du slutar att ta åt dig så ska du se att det blir lättare för dig att förstå, uppenbarligen lyckades inte heller det andra försöket så du kanske ska ringa en vän?

DU har tittat för mycket på TV!!!!!!!!!!!!!!!

Verkar vara ett kansligt amne for Mikey det har:D :näsblod

Känsligt och känsligt...

1. Kan inte FATTA hur man ens orkar starta en tråd om en liknande sak som denna...(kunda ju kanske passa i "Dagens blocket-tråden" månne...)

2. Skiter fullständigt i om den aktuella firman får mc:n såld eller inte. Dock så råkar jag veta att det ÄR en av de mer seriösa bilfirmor i Örebro, får jag då inte säga det?? (Nej, jag har ingen anknytning till dem mer än att jag vet vem det är)

3. Det märks att det ÄR vinter nu....j-ar vad alla hugger :tummenupp

Last edited:
DU har tittat för mycket på TV!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, det var ju relevant.

Torka tårarna, ingen är ute efter att "outa" dina polare. Du vet att jag har rätt samtidigt som stoltheten i ditt Mittsverigehjärta inte låter dig erkänna det.

Ja, det var ju relevant.

Torka tårarna, ingen är ute efter att "outa" dina polare. Du vet att jag har rätt samtidigt som stoltheten i ditt Mittsverigehjärta inte låter dig erkänna det.

...dum fråga får dumt svar...

Vad har du rätt i då?

Om du kunde öppna ögonen och faktiskt läsa vad jag skriver så blir det lite lättare att resonera med dig. Skrev just att jag endast vet vem det är...

Jä jä, jag anser det vara mänskligt att fela, du gör det inte...big deal!

...dum fråga får dumt svar...

Vad har du rätt i då?

Om du kunde öppna ögonen och faktiskt läsa vad jag skriver så blir det lite lättare att resonera med dig. Skrev just att jag endast vet vem det är...

Jä jä, jag anser det vara mänskligt att fela, du gör det inte...big deal!
Det var inte en fråga utan en uppmaning kära du. Hm, ok, jag kan väl sortera ut skiten nu.

1. Blocketannonsen är felskriven vilket ger ett oseriöst intryck. Att hojen sedan var fantastiskt ful gjorde det till en ganska given tråd tycker jag. I tråden påpekade några att det kanske inte är det bästa sättet att hitta presumtiva köpare, vilket du tolkade som en attack mot firman vilket i sin tur var en överdriven reaktion från din sida.

2. Ska jag köpa en R6 så kommer jag knappast att ringa till den firma som beskriver den som en Suzuki YZF R6, det känns inte som mitt första val av mc-firma helt enkelt. Det var ett klantigt misstag av företaget, vilket du måste erkänna.

3. Nu kommer vi till den delen där du undrar om jag inte kan skilja på modellerna, vilket är helt orelevant och tolkas snarare som om att du försöker täcka upp för firmans misstag. Om du undrar varför det blir svårare att hitta köpare kan du kika på punkt 2.

4. Du påpekar att jag ska tänka över vad jag citerade när det i själva verket var du som gled runt på hal is, det kallas projicering om jag minns psykologikurserna rätt.

5. Du överreagerade vännen, gå och lek med hyndan nu.

För att lägga in ett seriöst ord i den debatten så måste jag säga att jrh faktiskt har en poäng när en mc-firma misslyckas med märket på en hoj. Alla kan självklart göra fel men att misslyckas med tekniska fakta, en bokstav eller liknande är förståeligt men märket på hojen:va

P.S.Är säkert en praktikant som varit framme så firman är nog inte så dålig som annonsen...

ZZZZZzzzzzZZzzzzzzzzz....... :sissy

Det var inte en fråga utan en uppmaning kära du. Hm, ok, jag kan väl sortera ut skiten nu.

1. Blocketannonsen är felskriven vilket ger ett oseriöst intryck. Att hojen sedan var fantastiskt ful gjorde det till en ganska given tråd tycker jag. I tråden påpekade några att det kanske inte är det bästa sättet att hitta presumtiva köpare, vilket du tolkade som en attack mot firman vilket i sin tur var en överdriven reaktion från din sida.

Precis som jag sa...det blir nog svårsåld pga att det är import som dessutom är omlackad.

2. Ska jag köpa en R6 så kommer jag knappast att ringa till den firma som beskriver den som en Suzuki YZF R6, det känns inte som mitt första val av mc-firma helt enkelt. Det var ett klantigt misstag av företaget, vilket du måste erkänna.

Precis som jag sa...alla kan göra misstag.

3. Nu kommer vi till den delen där du undrar om jag inte kan skilja på modellerna, vilket är helt orelevant och tolkas snarare som om att du försöker täcka upp för firmans misstag. Om du undrar varför det blir svårare att hitta köpare kan du kika på punkt 2.

Ja...din tolkning.

4. Du påpekar att jag ska tänka över vad jag citerade när det i själva verket var du som gled runt på hal is, det kallas projicering om jag minns psykologikurserna rätt.

Att slå sig på bröstet och framhäva dig själv som luttrad psykolog har du inte mycket för grabben.

5. Du överreagerade vännen, gå och lek med hyndan nu.

Stavar du fel med flit, eller missade du rättstavningslektionerna...

Slutsats: Jag tycker det är lätt att "kryssa" i fel ruta, du gör det inte och kallar det i stället klantigt. Punkt

Lämnar diskussionen nu eftersom firman tydligen insett sitt misstag och rättat till det...

Easy man, jag har fan inte huggit? Med lite luslasning genom traden ser det ut som att du hugger, om man ska saga att ngn over huvud taget hugger.

Jo jag förstår att det kan verka så...:)

Last edited:
Ja, det var ju relevant.

ja, oj vad rätt du har:rolleyes: Vad är det du har rätt i??
Det kan vara ganska lätt att göra misstag, men det har du kanske aldrig gjort. Fjant PUNKT

Last edited:
ja, oj vad rätt du har:rolleyes: Vad är det du har rätt i??
Det kan vara ganska lätt att göra misstag, men det har du kanske aldrig gjort. Fjant PUNKT

Det verkar vara många som tror dom köper firman och inte hojen. Det spelar väl ingen roll hur firman är om hojen är ok, eller?

Slutsats: Jag tycker det är lätt att "kryssa" i fel ruta, du gör det inte och kallar det i stället klantigt. Punkt

Lämnar diskussionen nu eftersom firman tydligen insett sitt misstag och rättat till det...

Jo jag förstår att det kan verka så...:)
Det är bekvämt att inte ta till sig, jag förstår det, men du framstår knappast som den skarpaste kulan i kullen. Att du sedan byter vinkel på hela frågan när det blev lite jobbigt är än mer roande.

Dina små röda kommentarer är inte svar på något av det jag skrev utan endast slingrande bortförklaringar. "Precis som jag sa" är knappast ett bra ordval när det inte var precis vad du sa. Dina vidare kommentarer om luttrade psykologer och felstavningar är också ett sätt att greppa efter luft när du känner hur marken under dig försvinner; varför inte bara erkänna för dig själv att du överreagerade lite och högg på saker som inte fanns..?

förresten, felstavat? var?

Last edited:
Det verkar vara många som tror dom köper firman och inte hojen. Det spelar väl ingen roll hur firman är om hojen är ok, eller?

helt rätt:tummenupp

Det är bekvämt att inte ta till sig, jag förstår det, men du framstår knappast som den skarpaste kulan i kullen. Att du sedan byter vinkel på hela frågan när det blev lite jobbigt är än mer roande.

Dina små röda kommentarer är inte svar på något av det jag skrev utan endast slingrande bortförklaringar. "Precis som jag sa" är knappast ett bra ordval när det inte var precis vad du sa. Dina vidare kommentarer om luttrade psykologer och felstavningar är också ett sätt att greppa efter luft när du känner hur marken under dig försvinner; varför inte bara erkänna för dig själv att du överreagerade lite och högg på saker som inte fanns..?

förresten, felstavat? var?

haha, ahh, för dina kommentarer va verkligen tänkvärda:zpy
Kan inte du förklara vad du hade rätt i och Mickey hade fel i??
Han hade kanske rätt i att firman är seriös men hade gjort en tabbe, medans du bara säger att dom är oseriösa.

Citat Mickey:
"Svårt att hitta köpare ser du inte skillnad på en sukka och en R6
Tror nog mer att den hojen blir svårsåld pga att den är italienimport, och att det inte är originallack på den..."

Det är nog det största problemet med hojjen, inte att dom råkade skriva fel på märket... Om en person verkligen är ute efter en billig R6:a så skiter han fullständigt i om firman har skrivit fel i annonsen, om hojjen är vad han har tänkt sig PUNKT

Va trött man blir på alla som ska leka "Pelle Redig"...

Last edited:
Ja, det var ju relevant.

Vänta nu här, du hånar Mikey genom att referera till ett känt TV-program, och när han påpekar att han uppmärksammat ditt trista "skämt" så svarar du att det inte var relevant??

Kanske ska du titta igenom vad du skriver / svarar ist för att försöka kvala in i SH´s top 5 i rättstavning, för det är ingen större merit om man gått ut grundskolan utan anpassad skolgång.

Nja, köper man av handlare är köpet inte helt sonika slut bara för att man hämtat ut hojen, tycker jag. Att bara leverera en hoj klarar de flesta, sen tillkommer kundservice osv osv. Men att hela detta hänger ihop med att klicka i fel ruta, kanske inte riktigt stämmer.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard