Nån med samma problem?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Hejsan alla Nån som har samma problem som mig med långa smala ben? Jag e 188 väger typ 83kg Å känner mig jävligt oproportionerlig för mina ben e så långa så om jag typ testar byxor som e i Stl L så e viden bra på dom men dock för korta.Å nu har jag tänkt ta å skaffa mig ett 2-delat skinnställ Typ Berik eller Arlen Ness å misstänker att det kommer bli ännu svårare att hitta rätt Stl då.Kanske nån här kan hjälpa mig?

Skojaru? 193/77. 54 brukar vara på gränsen för kort i ärmar och ben och sedan kan man småbada i det om man känner för det. Och det är ändå den bästa storleken jag kan hitta.

EDIT:

Hade jag haft råd hade jag köpt skräddarsytt.

Lustigt att du skriver detta just idag. Var precis idag och testade skinnställ för första gången. Har aldrig haft något dylikt på mig tidigare. Jag är c:a 195/87. Testade ett Berek strl. 56. Satt ok i längden, men det var ju inte direkt tajt. Skulle jag gå ner till strl. 54, så skulle det troligtvis sitta bra på kroppen med för korta i ben och armar.

Vad var det för ställ Dainese släppte då?

Dainese har ju släppt ett ställ för långa och smala.

Hehe, ja eller ett helt produktsortiment. Alla Dainese jag kan knäppa är aaaldeles för långa... ;)

Hör med affären där du handlar om du inte kan kombinera t.ex. en jacka i strlk 52 och byxor i 54 eller vad du nu passar i. Det funkade när jag köpte, hade 52 i byxor och 54 i jacka. Sen fick jag byta till 52 i jackan också för 54:an blev för stor. Nu har det gått åt andra hållet igen... :gnissla

EDIT: Att de är lite korta i armar och ben gör ingenting, testa med stövlar och handskar så ser ni att de täcker upp rätt mycket. Min jacka knäpper jag nog ungefär sex, sju centimeter från där handen slutar och byxorna slutar ju inte direkt nere vid foten.

Last edited:
Dainese Haku 2 delat finns i B storlek (lång smal) och D (korta ben armar)
Lelles har detta, ladda hem katalogen på pdf!

Det är alltså Dainese som gäller för oss long&thin? Jag har haft ett Dainese men det var ett gammalt (runt -00) T3. Kan inte påstå att det kändes vara för långa&smala men dom har kanske ändrat sig på senare tid?

Hmm, det var i nån annons från Lelles som jag såg dom. Själv är jag 191/78 och kör med Berik strl50.

Ta på dig "crosskalsonger". Det är typ extrakallingar med skydd för höfter osv som bygger på dig en del. Och istället för vanligt ryggskydd så köp dig en väst med bröstskydd också. Jag menar alltså inte en helväst med arbågsskydd och hela kittet, utan bara rygg + bröstskydd. Då kommer du att bygga ut stället hyfsat, speciellt i överkroppen. Benen är det svårare med tyvärr..

Lycka till! Köp en tajt storlek bara. Så kanske det inte ser ut som att du tältar..?

Iofs så kan man ju köpa ett tajt ställ som kanske är för kort i benen å lämna in det till skräddaren att sy på lite skinn nere vid fötterna Då borde man ju kunna få en bra längd på dom å så har man ju dom instoppade i stövlarna så det syns nog ändå inte

de e värre å hitta skinställ för blekfeta reslingar

Ta på dig "crosskalsonger". Det är typ extrakallingar Benen är det svårare med tyvärr..

QUOTE]

Hur är benen svårare? Bara att fortsätta med din idé och köpa "crosskalsonger" med höftskydd och lårskydd, samt smalbensskydd, har ju varenda crossförare.

Iofs så kan man ju köpa ett tajt ställ som kanske är för kort i benen å lämna in det till skräddaren att sy på lite skinn nere vid fötterna Då borde man ju kunna få en bra längd på dom å så har man ju dom instoppade i stövlarna så det syns nog ändå inte

Om knäskyddet sitter på knät spelar det väl ingen roll om byxorna är 2 decimeter för korta? I stövlarna? Vad gjorde skinnflärpen för nytta?

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back