Gsxr 750

klockren hoj tycker jag. går bra håller bra. riktigt rolig att köra, med andra ord helt nöjd:tummenupp
 
Last edited:
Låter bra detta!

Några speciella fel/brister man ska kolla extra på vid köp?

Kamkedjespännaren. Lär rassla om den börjar närma sig slutet. Sägs att dom allra första 96orna hade problem med topplockspackningen men det lär väl ha upptäckts sedan länge och jag har inte haft några problem med min.

Annars är det väl det vanliga, växellåda kan gå på alla hojar som misshandlas för mycket.

Trevlig hoj som nu är snorbillig (skulle sälja min men man får ju nästan inget för dom så här års så jag kör den ytterligare en sässong). Kanske lite bred över tanken men det är en vanegrej...

Brukar anses ha väldigt extrem körställning som ska vara tröttsam på längre turer fast jag har kört ganska långt utan att få några större problem.
 
Har inte haft min allt för länge men tycker den är suverän!

Körställningen passar mig bra, även när man åker lite längre. Visst kan man bli lite trött i armarna men vad gör det?
 
Ska man inte undvika 96-97? Pga "glasmotorn".

Har också hört det där men aldrig fattat riktigt varför? Att det blåstes en del toppackningar på tidiga ex i bla Tyskland har jag läst om men tror inte att svensksålda 96or varit särskilt drabbade.

Snackade med en mek på Din MC så sent som i somras och han påstod att den motorn inte var känsligare än någon annan.

Tycker personligen att 98-99 med sprutarna är väl värt de extra pengarna :tummenupp
 
Tycker personligen att 98-99 med sprutarna är väl värt de extra pengarna :tummenupp
Tycker personligen att en '00 för någon tusenlapp mer är absolut värt att tänka på.

En privatimporterad utan servicebok i fint skick går för lätta 38-40kkr. En sinnessjuk 96a svensksåld med servicebok och mumbojumbosäljare går säkert för 35.
 
1996'orna börjar väl få några mil på nacken. Känn även om växlarna går tungt att få i eller om det är svårt att få i friläge, då är sannolikt kopplingskorgen sliten och det blir svårt att frikoppla
 
Tycker personligen att en '00 för någon tusenlapp mer är absolut värt att tänka på.

En privatimporterad utan servicebok i fint skick går för lätta 38-40kkr. En sinnessjuk 96a svensksåld med servicebok och mumbojumbosäljare går säkert för 35.

Nu jämför du iof äpplen och päron.

En svensksåld 00a är ganska mycket dyrare än en dito 96-97 och det finns även ännu billigare 96-97or med utländskt förflutet och utan servicebok...

Ska man inte undvika 96-97? Pga "glasmotorn".

har aldrig hört att det skulle vara något problem med 96-99 utöver kedjesträckarna som sitter utanpå motorn, är enkelt fel att diagnostisera och relativt billigt och enkelt att fixa. Så "glasmotor" känns lite överdrivet...

sen kan jag hålla med om att man får kanske mer för pengarna om man går upp till 98-99, 30000 och tom mindre ser man annonser på nu...
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top