Fråga om Fastbike i Göteborg och Husa Fe450

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Fråga 1:
Jag undrar om någon kan dela med sig av erfarenheter av Fastbike i Göteborg som säljer Husaberg. Jag var inne där i dag och snackade med Robert. Han gav ett seriöst intryck och verkade veta vad han pratade om. Vilka erfarenheter finns om Fastbike?

Fråga 2:
Jag är väldigt sugen på att köpa en Husaberg. Har hittat en Fe450 -07 som gått 15 timmar. Pris 60-65000:- Jag tänkte köra mest grusbus och testa lite enduro. Dessutom finns planer på att skaffa motardhjul. Finns det erfarenheter av Husabergs nyare maskiner, d.v.s. efter -04?

Hoppas att lite tips kan hjälpa mig med beslutsångsten...:confused:

Husaberg är mkt bra hojar från -04 o framåt. Enda nackdelen med 450:n är att den är för klen att köra gata med men eftersom du ska prova enduro + att köra grusväg så tror jag den är en kanonhoj. Körde själv lite grus med min 650 i våras och det är riktigt kul, dock så kan jag tänka mig att 450:n är öken på "transportsträckorna" då den är för klen. Samtidigt är det inte så kul o köra knotterhjul med 650:n heller på asfalt men där är ju betydligt mer kraft i den i alla fall. Troligtvis får du byta avgassystem på den då endurodämparna är ganska igensatta för att klara bullerkraven på träning/tävling men det får man så klart på de flesta märken.

Husa

Hej.
Gå in på gbg forumet här på S-H, kolla med de som kör i gbg.
De flesta som har Husa kör hårt och länge, tex Keso, Robertzon, häggen mm.
Fastbike: De flesta i gbg handlar där.

Hlsn
Thomas

Tackar för informationen! Det verkar stämma med vad säljaren trodde, d.v.s. att en 450 kan upplevas som klen på gatan. Tyvärr är 550'n ovanlig bland annonserna och en ny är inget alternativ. 450 och 650 finns det ganska gott om. 650 är nog för fet för mig i endurospåret...

Gaaaaaahhh! Ångest! Men det blir med stor sannolikhet 450'n ändå. Priset är förhandlat till 60000:-. Har kollat med fastighetsskötaren oxå och det verkar som jag skall kunna få tillgång till ett gammalt grovsoprum. Skall fundera vidare tills imorgon.:huvet

Tackar för informationen! Det verkar stämma med vad säljaren trodde, d.v.s. att en 450 kan upplevas som klen på gatan. Tyvärr är 550'n ovanlig bland annonserna och en ny är inget alternativ. 450 och 650 finns det ganska gott om. 650 är nog för fet för mig i endurospåret...

Gaaaaaahhh! Ångest! Men det blir med stor sannolikhet 450'n ändå. Priset är förhandlat till 60000:-. Har kollat med fastighetsskötaren oxå och det verkar som jag skall kunna få tillgång till ett gammalt grovsoprum. Skall fundera vidare tills imorgon.:huvet

Varför inte en Ktm 525? den är det många som kör både grus sprut och asfalts smisk me.

Du bor ju GBG, så bara masa dig ut till Trollhättan så får du se när Jocke Ljunggren piskar sin 450 rätt hårt.

Nu e ju ja en liten klen tjej men ja tyckte allt att min 450 fe -05 räckte till gott o väl att leka med både i stan o på motardbanor. Körde den även en helg på blixås crossbana med den och där gick den oxå kanon, lite stor för mig dock.

Fick hojen stulen och när ja fick ut pengar för den så stod ja oxå i valet o kvalet för vilken hoj ja skulle ha, men det slutade med att ja köpte mig en 450 fs -06. Funkar kanon!

450:n funkar...

För handen på hjärtat.. inte köper man en Husaberg för att köra gata. :näsblod
Har kört en del SuperMoto, grusväg och enduro med min och den funkar kalas.
En superb allroundmaskin med kalasfjädring som funkar för alla dicipliner!

Har även kört touring med den och visst, det funkar, men är inte att rekomendera :gnissla

Sambon som testat den och jämför med sin 650 erkänner att han nog kör snabbare på min 450 trots allt...

/issi

Gaaaaaahhh! Ångest! Men det blir med stor sannolikhet 450'n ändå.Skall fundera vidare tills imorgon.:huvet
Jag tycker att du ska vänta till framåt höstkanten och köpa min 450(380)-07 då istället så att jag kan beställa en -09;)

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back