Byta styrdämpare på K7:a?

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Så här säger dom på "Gixxer.com" Mycket bra sida för oss med GSXR-hojar.:tummenupp

"if you install an ohlins then remember you need to unbolt the solenoid off the oem damper and leave it plugged in and zip tie it out of the way. To keep from setting off the ecu."

Istället för att demontera solenoiden från originaldämparen och sätta i kontakten kan man koppla in en resistor mellan trådarna så slipper man felmeddelandet "Sd"...

k7

jag hämtar mig en k7 i helgen. det ska jag ha på Öhlinare på...

Se bara till så att motståndet klarar lite effekt. Har hört att dom gärna brinner upp efter ett tag annars. Jag tänker nog lämna solenoiden inkopplad när ja sätter på min öhlinare i vår.

jag hämtar mig en k7 i helgen. det ska jag ha på Öhlinare på...

Jag hämtar också min till helgen (De har monterat Öhlinaren och behållt solenoiden) :tummenupp
...sedan skiter jag i om det så ligger drivis ute... den skall köras in omgående :D

Jag hämtar också min till helgen (De har monterat Öhlinaren och behållt solenoiden) :tummenupp
...sedan skiter jag i om det så ligger drivis ute... den skall köras in omgående :D

Är jag helt jävla borta`? Vad är en solenoid?
Behåller ni den elektronisk inkopplade även med öhlinaren på?
Ska du preppa hojjen med nåt mer?
Själv slänger jag på ett Arrow race halvsystem, Öhlinaren, Bling skruvkit röd elox, justerbara fotpinnar, klart race glas, fälgstripes. bort med backspeglar och in med regplåt i hjulhuset....blir nog en trip till USA i vinter då köps det nog med mer onödigt.
Lycka till!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back