Byta styrdämpare på K7:a?

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Så här säger dom på "Gixxer.com" Mycket bra sida för oss med GSXR-hojar.:tummenupp

"if you install an ohlins then remember you need to unbolt the solenoid off the oem damper and leave it plugged in and zip tie it out of the way. To keep from setting off the ecu."

Istället för att demontera solenoiden från originaldämparen och sätta i kontakten kan man koppla in en resistor mellan trådarna så slipper man felmeddelandet "Sd"...

k7

jag hämtar mig en k7 i helgen. det ska jag ha på Öhlinare på...

Se bara till så att motståndet klarar lite effekt. Har hört att dom gärna brinner upp efter ett tag annars. Jag tänker nog lämna solenoiden inkopplad när ja sätter på min öhlinare i vår.

jag hämtar mig en k7 i helgen. det ska jag ha på Öhlinare på...

Jag hämtar också min till helgen (De har monterat Öhlinaren och behållt solenoiden) :tummenupp
...sedan skiter jag i om det så ligger drivis ute... den skall köras in omgående :D

Jag hämtar också min till helgen (De har monterat Öhlinaren och behållt solenoiden) :tummenupp
...sedan skiter jag i om det så ligger drivis ute... den skall köras in omgående :D

Är jag helt jävla borta`? Vad är en solenoid?
Behåller ni den elektronisk inkopplade även med öhlinaren på?
Ska du preppa hojjen med nåt mer?
Själv slänger jag på ett Arrow race halvsystem, Öhlinaren, Bling skruvkit röd elox, justerbara fotpinnar, klart race glas, fälgstripes. bort med backspeglar och in med regplåt i hjulhuset....blir nog en trip till USA i vinter då köps det nog med mer onödigt.
Lycka till!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck