Kamkedjesträckare

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Tjena, jag har köpt en R1.a -99 som gått 4080 mil. Behöver man byta kamkedjesträckare på en sån maskin?? Typ serviceintervall. Hade en VTR1000 förut och där var det allmänt känt att de skulle bytas efter ett par år, är det samma på en yamaha????

Som sagt, dumt att byta om den inte strular, men å andra sidan, den har ju vart med en stund. Är det svårt att komma åt den, och du har allt nerrivet nu, och den inte kostar allt för mycket, byt. Annars, som sagt, lyssna efter rassel.

Som sagt, dumt att byta om den inte strular, men å andra sidan, den har ju vart med en stund. Är det svårt att komma åt den, och du har allt nerrivet nu, och den inte kostar allt för mycket, byt. Annars, som sagt, lyssna efter rassel.

Ja jag har hela hojjen ned riven då det är dax för ventilkoll....och långt ner där inne finns det en ventilkåpa....Tycker jag hör lite rassel när motorn blir varm så det blir nog ett byte, vet inte vad den kostar men jag har ju haft honda så jag är ganska härdad på priser.....och på en twin finns det ju dubbelt av kedjesträckare....

En sådan högvarvig motor som körs ganska hårt skulle jag inte tveka en sekund, byt både kedjan och sträckaren. Pajar de så e det ju kört. Var mkt nära att hända mig på min förra hoj. Tveka inte BYT :mattias

En sådan högvarvig motor som körs ganska hårt skulle jag inte tveka en sekund, byt både kedjan och sträckaren. Pajar de så e det ju kört. Var mkt nära att hända mig på min förra hoj. Tveka inte BYT :mattias
Kedjan känns väl lite onödigt att byta? :va Jag skulle däremot kunna sträcka mig till att man mäter upp hur mycket den har sträckt sig.

Kedjan kostar från ca 500kr billigt om man tänker på vad ett totalras kostar, sträckaren och kamkedjan är två viktiga fast relativ billiga komponenter.
Jag hade bytt.

Som sagt jag hade den oturen att hela skiten rasade bara för mekanikern inte bytte hela skiten..Fixa detta så kan du sova lungt.........:yoparty

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år