Godtrogna Jag.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Köpte en hoj för några veckor sen och fick precis ett papper från VV där det framstår att jag måste göra en fullständig registreringsbesiktning innan den kan tas i trafik igen. Hojen är en Yamaha r6 -02. Jag antar att detta innebär att jag måste återställa ALLT till original? :huvet

Förra ägaren kunde ju varit trevlig och nämnt detta men det måste han missat ^^
Plus att jag är en idiot som litar lite väl mkt på folk. :dummer

Har jag några rättigheter? Tyvärr har det gått mer än 2 veckor sen köpet så ångerrätt finns ingen :(

edit: Mäter dom även effekt på regbesiktning? Står 25kw i pappret men så är inte fallet. Jag skulle uppskatta om nån ville berätta hur en reg besiktning går till och vad jag måste tänka på.

Last edited:
Varför ska det behövas en fullständig regbesiktning då? Har den varit kraschat och skrotad? Eller är den importerad? Eller?

Varför ska det behövas en fullständig regbesiktning då? Har den varit kraschat och skrotad? Eller är den importerad? Eller?

Svensksåld och körd i sverige sen ny. Kan tänka mig att det har med strypningen att göra iaf. Den klarade inte förra regbesiktningen p.g.a blinkers, skylt, skyltbelysning, reflex. Detta var i Juni så tidsfristen på 1 månad har ju gått ut. Därmed en helt ny reg besiktning.

Svensksåld och körd i sverige sen ny. Kan tänka mig att det har med strypningen att göra iaf. Den klarade inte förra regbesiktningen p.g.a blinkers, skylt, skyltbelysning, reflex. Detta var i Juni så tidsfristen på 1 månad har ju gått ut. Därmed en helt ny reg besiktning.
Är du säker på att det är en registreringsbesiktning och inte en kontrollbesiktning som ska göras?

Är du säker på att det är en registreringsbesiktning och inte en kontrollbesiktning som ska göras?

Fullständig registreringsbesiktning står det.
Pratade med ägaren innan den jag köpte den av nyss.

Han sa att den va inne på regbesiktning för att återställa till tung från 25kw.
Jag som ville behålla den som mellan. Mysigare försäkring då :)

6000kr eller 30000kr e stor skillnad ^^

ooohhh tänk dig för innan du säger nått på nätet om försäkringar, de som jobbar på försäkringsbolag läser också på internet samt att de är inte så snyggt å ful försäkra här på SH om du tar bort strypningen utan att typa tillbaka.

Regbesiktning är redan bokad. Som Tung hoj. Alltså tung försäkring. Tänker iaf inte sätta i strypning efter besiktning ;)

Last edited:
Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt