Världens vanligaste lögn?!

Varför gör man sådär? Jag personligen hatar frågan "Hur är det?". Vem bryr sig egentligen? Mår jag dåligt kommer min omvärld få reda på det ändå och jag räknar med att mina bekanta kommer göra detsamma.

Men om jag nu skulle få frågan hur jag mår och jag verkligen mår fan så hade jag självklart sagt just det, cheyer är konstiga :va.

Eyyy..det är lika många grabbar som gör så.
Dessutom vet du om någon att jag inte ljuger om hur jag mår om du frågar...din stackare. Du har fått öronen avskavda :hihi

Eyyy..det är lika många grabbar som gör så.
Dessutom vet du om någon att jag inte ljuger om hur jag mår om du frågar...din stackare. Du har fått öronen avskavda :hihi

Smällar man får ta, nästa gång är det min tur att krypa till korset och erkänna mig slagen och då är det trevligt med lite respons.

:krama

Folk ljuger så det står härliga till, bäst är att inte lita på någon, eller iallafall ifrågasätta allt som sägs. Hur farligt är det att säga rätt upp & ner, brutalt ärligt hur saker & ting är?! mycket lättare att leva så än att hitta på lögner.(givetvis inom gränser, man behöver ju inte såra någon i onödan, bättre att inte säga ngt då).

Inte undra på att folk är utbrända, har ont i magen o sömnbesvär, när de själva trasslat in sig i sina lögner och förnekelser.

Last edited:
Folk ljuger så det står härliga till, bäst är att inte lita på någon, eller iallafall ifrågasätta allt som sägs. Hur farligt är det att säga rätt upp & ner, brutalt ärligt hur saker & ting är?! mycket lättare att leva så än att hitta på lögner.(givetvis inom gränser, man behöver ju inte såra någon i onödan, bättre att inte säga ngt då).

Inte undra på att folk är utbrända, har ont i magen o sömnbesvär, när de själva trasslat in sig i sina lögner och förnekelser.

Slow down with the beer, miss!

Vet inte om hur vanlig den ar men det ar alltid en logn iaf.

Om man ber nagon folja med ut eller komma pa fest eller whatever:
"Jag kanske kommer sen"

Innebar alltid att det inte finns en chans i helvetet att den manniskan kommer utan han/hon forsoker bara fa en att inte tjata.

Jag är cheykörd! Flera gånger till och med. Skulle det vara något fel på mig?:mad:

Köper man en strapon till tanten i juklapp så får man skylla sig själv :arsele

Tack, men alkohol o körning hör inte ihop.

I Teos fall gör det nog det !

(Lessen för att jag gör mig lustig på din bekostnad Teo, men jag kunde fan inte låta bli. Du får ge mig en känga eller två i retur vid tillfälle)

Lögnera då...
"Det hände inget" eller "Ett glas vin till maten" måste vara de mest frekventa lögnera/underdrifterna.

Last edited:
Världens vanligaste lögn. I.a.f. om man träffar någon bekant ute på stan eller motsvarande:

"-Tjenare! Hur är läget?
"-Bra!".

Inte fan kan man stå och berätta hur läget egentligen är? För det första tror jag inte att den som frågar är speciellt intresserad och för det andra skulle det ta minst en timme att berätta.

De flesta påstående som innehåller orden "Jag lovar" är oftast lögner, Det kan jag lova.

den vanligaste lögnen: ...det var en kompis till mig
man menar: asså JAG gjorde........

På jobbet.
Lögn: Vadå salt i kaffet???...näää det vet jag inget om...
Man menar: HAHA din jävel, där fick du!

Lögn: ...vad sa du? har någon superlimmat din kaffemugg i taket???
Man menar: HAHA din jävel,där fick jag min hämd!

Lögn: Inga problem chefen, det fixar jag direkt!
Man menar: bara ett pucko som du skulle be mig om något sådant. Jag gör ett misslyckande när jag orkar!

Lögn: ...nä jag slant på skrivbordet och slog huvudet på tagentbordet.
Man menar: Vem, hur, VA????? prata inte med mig, jag har inte hunnit vakna än.

Till flickvännen
Lögn: Nädå du ser jätte bra ut i den där:
Man menar:....ooohhhhh fy fan!

Lögn: Va? vilken tjej? hon la jag inte märket till???
Man menar: vilka gosiga pattar hon hade!

Lögn: du är den enda för mig:
Man menar:.... just i denna stund!

Det är inte du, utan det är jag det är fel på !!
Vid separation med tjej/kille

Jag ljuger aldrig, är nog lite av en konfliktskapare och föredrar att gräva i problemen istället för att lägga locket på.

Finns några få personer som fått erfara detta, brukar drabba mig själv negativt men skit i det :näsblod.

EDIT:

Lätt exempel:

Hon: Passar jag bra i detta plagget?
Jag: Nej, inte direkt.
Hon: Jaha, tack för den...
Jag: Du frågade ju, jag tycker om dig ändå.
Hon: Jaja (hon är nu sur men säger inget).
Jag: (gräver vidare i problemet) Hade du hellre velat att jag ljög?
Hon: Skit samma, sluta tjata!
Jag: Men jag vill ju bara att du ska förstå hur jag ser på det hela!
Hon: Men fatta, jag vill inte prata om det! Fakk åff!! :mad:
JAG: Varför gör du såhär? Tanken var ju inte att reta upp dig.
Hon: Nej men det har du iaf gjort nu med allt ditt tjat!
Jag: Men låt mig förklara mig då..ok?
Hon: Du skulle ändå aldrig förstå...
Jag: Ok, skit i det då...jävla fucko!

Här nånstans börjar jag inse att det kanske är bäst att bara inse att jag inte kommer få svaren på min undran :gnissla.

Ja, jag är lite krånglig men vissa personer uppskattar det iaf :D.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...