Problem kolvmontering!

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Hoj
-
Ska montera JE kolvar men undersida på kolv skaver i överdel på vevstake har frågat dom på JE de säger att man ev måste modifiera lite så jag undrar vilket som är bäst att ta ur kolv eller slipa av vevstaken lite?

you can take material off the top or the botton of the connecting rod for balancing but it sounds dangerous to take any metal off the side of the connecting rod or off the piston is certain places. Pratar med en riktig maskin verkstad för säkringshetes skull....:tummenupp

Last edited:
Okej som jag fattar det så är det ingen fara och ta lite på toppen på staken vilket låter rimligt kan ju inte vara så stor påfrestning där sen är det enklare än att ta ur i botten på kolven.
Tackar för svaret.

you can take material off the top or the botton of the connecting rod for balancing but it sounds dangerous to take any metal off the side of the connecting rod or off the piston is certain places. Pratar med en riktig maskin verkstad för säkringshetes skull....:tummenupp

Fila på kolven. Toppen på staken ska hålla för flera ton när kolven vänder på höga varv, jag tror det är omöjligt att trycka av en stake... Om inte dina stakar har en liten extra platta på toppen, den kan du fila på

Last edited:
Det är turbokolvar så de är försänkta i mitten så det blir på ett kritiskt ställe men iofs så är det ytterst lite som behöver tas.

Fila på kolven. Toppen på staken ska hålla för flera ton när kolven vänder på höga varv, jag tror det är omöjligt att trycka av en stake... Om inte dina stakar har en liten extra platta på toppen, den kan du fila på

Dom sitter i, fräste lite i botten på kolv och putsade av toppen på vevstaken.
Nu väntar jag bara på nya cyliderstänger å muttrar sen ska det laddas:D

Haha ja det låter härligt! Vad tror ni gränsen går för hur mkt man kan ladda med orginal topplocksbultar?

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back