Nu har ja införskaffat hoj;D!!!

Berra brus

Tja varför inte
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Yamaha RD125LC -83 Och Honda XR600R -94
Nu har ja äntligen köpt en hoj:)!! De vart en XR600 -94... Den går kalas fint;)!! Ja håll på å lägga om te isdäck nu, så snart jäklar blir de ut å piska is:yoparty !!

Å nu när ja ändå e igång: Sommar däcke bak e så satans styvt så de vette fan om ja får av de:gnissla !!

Finns de någon som har nå tips som underlättar avkrängningen:confused: !?!

Just nu använd ja skruv mejslar å de gick bra på framdäcke iaf, men som sagt inte bak:huvet !

Last edited:
Fan, din text var riktigt ansträngande att läsa/förstå.

Använd något smörjmedel ex. 5-55 så kan du kränga bakdäcket utan problem med skruvmejslar...

Fan, din text var riktigt ansträngande att läsa/förstå.

Använd något smörjmedel ex. 5-55 så kan du kränga bakdäcket utan problem med skruvmejslar...

Du ska inte köra som väg hoj med den va? för om jag inte missminner mig så går de inta att regga dem mer än till E.

Grattis till hojen!!

Brukar sätta däcket i ett skruvstäd och böja utav bara helvete. Sen stoppar jag in ett tunnt bräckjärn mellan fälgen och däcket och då brukar det släppa. Sen måste du nog som sagt ha däckjärn för att få bort själva däcket från fälgen. Skulle själv aldrig greja det utan däckjärn.

Du ska inte köra som väg hoj med den va? för om jag inte missminner mig så går de inta att regga dem mer än till E.

Och om JAG inte missminner mig så finns det lv-reggade hojar av samma modell och år. Har sett flera på exempelvis blocket.

Förresten, varför skulle han inte köra väg med den när jag kör väg med min och den är e-reggad?

Edit länk.

Last edited:
Däckjärn!!!

Sen brukar jag ha en liten egen blandning utav såpa och diskmedel som jag smetar på däck och fälgkanten det både hjälper till så att det glider bättre, och så skyddar det fälgkanten en del eftersom däckjärnet glider bättre på kanten så det blir smo en skyddande hinna.

På biltema säljer dom schyssta järn för 20kr/st, köp tre st. Plocka sedan av däcket, skruva ur ventil, lägg ner däcket promenera en stund på vardera sidan så det släpper, kleta in, stoppa sedan in alla tre järnen på ett ställe slå ut dom på sidorna 10cm och sen är det superlätt att kränga av det.
:pannkyss

På biltema säljer dom schyssta järn för 20kr/st, köp tre st. Plocka sedan av däcket, skruva ur ventil, lägg ner däcket promenera en stund på vardera sidan så det släpper, kleta in, stoppa sedan in alla tre järnen på ett ställe slå ut dom på sidorna 10cm och sen är det superlätt att kränga av det.
:pannkyss

Tänk om han har nya görfina, goa, blanka orepiga fälgar? Då blir det ju repigt :va . Iofs kan man anamma det gamla hederliga lägga-trasbit-mellan-däckjärnet-och-fälgen-tricket! :D Det funkar...

De e bra att de e ansträngande:tungan !! hehe.... Jo den går kalas å köra etter väg, den e redan vägreggad å besiktigad redan nu som de e:)....

Ja har inte tid å byta däck själv just som de e nu pga skolan. Så farsan lämna in hjulen te en som han känn. De e första gången ja nånsin har lämna in nå:tungan ....
Ja brukar ju köra me såpa å vatten, men ja tyck de funka bättre utan de, för skruvmejslarna glid av däcke om man tar de tyck ja.

Å fälgarna e inte nya å orepiga, men dom kan se mkt värre ut:)!

Men ja ska ta å köpa nå däckjärn framöver de e säkert de!!!
Förut bruka ja jobba me å kränga däck på verksta å då använde ja ju såklart däckjärn å de e jäkligt mkt lättare.

Last edited:
Ja har inte tid å byta däck själv just som de e nu pga skolan. De e första gången ja nånsin har lämna in nå:tungan ....

Ja brukar ju köra me såpa å vatten, men ja tyck de funka bättre utan de, för skruvmejslarna glid av däcke om man tar de tyck ja.

Förut bruka ja jobba me å kränga däck på verksta å då använde ja ju såklart däckjärn å de e jäkligt mkt lättare.

Du behöver inte skämmas, det är fösta gången för alla någon gång.

Men är du säker på att du har arbetat på däckverkstad och använde däckjärn som arbetsverktyg!? Bara undra du du inte lyckades kränga ett crossdäck...

Du behöver inte skämmas, det är fösta gången för alla någon gång.

Men är du säker på att du har arbetat på däckverkstad och använde däckjärn som arbetsverktyg!? Bara undra du du inte lyckades kränga ett crossdäck...

Hehe....

När ja jobba hade ja däckjärn å maskin:). Åsså va de bildäck ja höll på me... Å crossdäck har ja lyckats kränga förr. Dagen innan ja försökte mig på å byta på min hjälpte ja en kompis byta på hans cross:tungan ....
Men Däcke som satt på min hoj va inte ett cross däck, de va ett landvags/grusdäck å de e de värsta ja har vare me om:gnissla

Grattis till köpet :)

Om du verkligen är otålig att få av däcket så kan du testa vinkelslip och såga av däcket.:tummenupp

Grattis till köpet :)

Om du verkligen är otålig att få av däcket så kan du testa vinkelslip och såga av däcket.:tummenupp

Tackar:)....

Har gjort de på bror mins moppe, men de däcke va slut:P. Å de e inte mitt...

Men nu sitt dubb däcken på iaf å de tuggar på bra:tummenupp

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back