Jag har övertagit en gammal Yamaha as2 från 71 som ska göras i ordning. Men den finns inte mera i vägverkets register, jag har dock dom gamla regbevisen på den där regnummer och liknande finns. Kan man registrera den? Hur gör jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att det var vid någon av flyttarna för vägverket från stockholm till örebro som hela det gamla pappersarkivet av misstag kastades.
Någon som vet mer?
(pular lite med veteranbilar själv)
Ja, registret hade dessutom rent kulturhistoriska världe.Av "misstag" kastades !![]()
Det kan va av stort värde för många , jävligt dumt !
Sånna misstag ska aldrig uppstå.
.......gamla pappersregistren tydligen har gått förlorade.
Har för mig att det var vid någon av flyttarna för vägverket från stockholm till örebro som hela det gamla pappersarkivet av misstag kastades.
Någon som vet mer?
(pular lite med veteranbilar själv)
Det finns ett arkiv i Ramsele som har kvar allt det gamla.
KentW
Jo,
Vet du själv med säkerhet att detta arkiv är komplett?
Jag har reggat in en NV från -54 och inte hade varit inreggad sedan sent 60-tal eller om det var tidigt 70-tal som jag bara hade gamla regnummret på (från tiden då det var länsbokstav i regnummret). Då fick jag ringa upp länsarkivet i det län den hade regnummer ifrån (har jag för mig, eller kan ha varit landsarkivet, men det var inte Ramsele) och de skickade en kopia på gamla ägarhandlingar vilket kostade 40kr. Sedan var det bara att beställa tid för regbesiktning och ta med papperna till Bilprovningen.Men detta vet jag inte som ett faktum, utan fick det berättat av en anställd vid VV när jag ringde och frågade om inregistrering av en 150cc "rödmyra" från 1954 tror jag det var.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|