Triumph Speed Triple-tråden

Det du kan göra är att titta efter andra fotpinnar som går att justera, samt en högre sadel.

S3an är ju knappast en liten hoj. Jag tror knappast du kan hitta något som är bekvämare och samtidigt lite sportigt.
 
Äntligen

Har äntligen fixat ett dragbar-styre och börjat monterat det på S3:an (04:a), ser bra ut men är inte riktigt klar...

Ett par frågor om någon har pillat på detta innan:
a) Sitter ett par plaststift i elreglagen som passar i förborrade hål på originalstyret. Tänkte göra det lätt för mig och kapa bort plaststiften så blir det lättare att prova lite olika vinklar på reglagen och (nya) styret. Kan inte se några problem med detta, gör ni?
b) Styrändspluggarna sitter ordenligt fast på originalstyret, är det bara våld och mera våld som gäller??
c) Vänstra handtaget ska jag strax sätta dit oxå... tänkte ta lite bensin på och trä på skiten, gissar att det borde klibba/vulka fast rätt bra... eller behöver man limma tro??

Sen blir det en del trixande med vinklar hit och dit för att få till så att reglage och handtag inte går emot tank eller fly-screen vid fullt styrutslag... Hade tänkt att ha styret lite lätt vinklat neråt men då går det tyvärr emot... Vi får väl se hur det löser sig. Fly-screen vill jag ha kvar, lite osäker på om jag kommer lida av om det eventuellt inte går att ge fullt styrutslag...
d) erfarenheter av inte kunna ge fullt styrutslag?

Hur som så är jag ganska säker på att nya körställningen kommer att passa mig bättre. Löser det sista i helgen och sen blir det att vänta på våren... :gnissla

Tackar för eventuell hjälp! :tummenupp Slut på uppsatsen! ;)
 
Har äntligen fixat ett dragbar-styre och börjat monterat det på S3:an (04:a), ser bra ut men är inte riktigt klar...

A = Inga problem
B = Jucka jucka jucka
C = Jag körde med fönsterputs (det mesta som är blött och kan dunsta funkar bra)
D = Ja, med mitt dragstyle wide styre slår jag i fly-screenen med reglagen om jag sätter dem i viss vinkel. Slår dock inte i tanken.

:tummenupp
 
Har äntligen fixat ett dragbar-styre och börjat monterat det på S3:an (04:a), ser bra ut men är inte riktigt klar...
A: Säger samma som illebror. Filade bort mina och det funkar bra.
B: När du har lossat skruven lite så knackar du till på den med lämpligt verktyg. Det puttar in kilen som pressar fast det hela.
C: Använde bensin när jag bytte, inget lim. Handtagen glider på fint men de fastnar fort så det går inte att efterjustera så bra.
D: Inga problem med mitt fatbar iaf, har ingen flyscreen.

Körställningen kändes nästan jobbigare i början då styret blir bredare, pythagoras du vet. Men nu så känns det fint.
 


Toppen, tackar!! :tummenupp

A) Blir till att fila!
B) Knack på skruven funkade direkt!
C) Provar bensin i tron om att det "vulkar" fast lite, gummit kändes lite slappt...
D) Bredden på nya styret är ungefär samma som på original så det känns bra men nackdelen kan vara att det blir tajt med utrymme mot tanken, vi får se när jag fipplat klart. (Förövrigt kostade styret 148 spänn! :D )

Tackar igen, blir nog klart under helgen. Men å andra sidan ska det bli ganska fint väder imorr'n... kanske skulle skynda på och ta en provtur... :tuttar
 
Då var det klart med styret enligt ovan. Resultat, körställningen passar mig bättre, tyvärr så går styret emot fly-screen i ytterläget men det kommer jag nog inte lida av... Känns bra men nu går hojen i vinterdvala... SUCK... :gnissla
 
Ska nu justera ventilerna på min s3a-00. Vet ni vad ventilspelet ska vara? Något särskilt att tänka på? Sätta den ÖD först bara. Va innefattar 4000mila sevice förutom ventiljustering?
 
Ska nu justera ventilerna på min s3a-00. Vet ni vad ventilspelet ska vara? Något särskilt att tänka på? Sätta den ÖD först bara. Va innefattar 4000mila sevice förutom ventiljustering?


Ventiljustering var 2000mil ?
Behöver man lyfta kammarna ?

http://www.canyonchasers.net/shop/955i/valves.php för hur du justerar.
Angående vad services innefattar så kolla på http://www.t595.net/ , där borde finnas info.

Ahh där va det ja :)
 
Last edited:
Tack för tipsen. Har rivit ner det mesta nu men kommer att köra den till mcverkstad för få justeringen gjord, verkar lite väl krångligt.
En annan fråga: Vad har skruven som sitter på dämparen längst ner för funktion. Står H & S (Hard, Soft) Hur kan denna påverka fjädringen?

Någon som har hundbenskonstruktionen till en S3:a-00 till salu, nu ska den höjas..
 
Damen

Skjutsa långt på en Triple 1050, kommentarer? Damen gillar att åka med, men är lite rädd för min 675:a, "pallen" sitter lite för högt för att det ska bli bekvämt för henne, dessutom saknar jag nog pulvret i min gamla 1050 lite :D Jag är 170cm/70 kg, damen 170cm/56kg. Övertala mej att byta tillbaka!! :näsblod
 
Back
Top