startar inte!!!!!!!!!!!!!!!

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Min rs vill inte starta!!!!!:mad:

batteriet är bra och allt men den vägrar starta:huvet
nån som kan hjälpa mig?
 
varför spårar denna tråd ur? jag bara undrar vad det är som gör att en tråd får idiotstämpel...

Ja det undrar jag också, helt onödigt av äldre att såga en ung hojägare som frågar efter idéer till att en hoj inte startar.
 
Ja det undrar jag också, helt onödigt av äldre att såga en ung hojägare som frågar efter idéer till att en hoj inte startar.


Den där brallan (ts) är säkerligen mycket mer kunnig på hojar än vad jag är. Har bara kört hoj i två månader. Men han borde kanske lära sig utvecka och formulera sina frågor.
 
Ja det undrar jag också, helt onödigt av äldre att såga en ung hojägare som frågar efter idéer till att en hoj inte startar.



jag brukar vara ganska bra på de men i just detta fall förstår jag itne riktigt varför... men när hangman dök upp är de inte så konstigt att de spårar ur.
 
Som Winblad säger så är det bara ett börja felsöka i de tre omständigheter som får en bensinmotor att gå: Gnista, bränsleblandning och kompression.

Kolla gnista är ju lätta att göra genom att ta ur stiftet och fixera detta mot godset och dra runt motorn och se om man har en bra gnista.

Har man kick så känner man ju om kompet försvunnit vilket tex kan bero på en fastbränd kolvring vilket ofta indikerar att det är dag för kolvbyte på en tvåtaktare.

Kommer det bränsle, eller för mycket bränsle, är stiftet blött? Isf kan tex chokekretsen ha hängt sig eller flottören alt flottörventilen pajat.

Kolla allt det där så är du nog felet på spåret.
 
Som Winblad säger så är det bara ett börja felsöka i de tre omständigheter som får en bensinmotor att gå: Gnista, bränsleblandning och kompression.

Kolla gnista är ju lätta att göra genom att ta ur stiftet och fixera detta mot godset och dra runt motorn och se om man har en bra gnista.

Har man kick så känner man ju om kompet försvunnit vilket tex kan bero på en fastbränd kolvring vilket ofta indikerar att det är dag för kolvbyte på en tvåtaktare.

Kommer det bränsle, eller för mycket bränsle, är stiftet blött? Isf kan tex chokekretsen ha hängt sig eller flottören alt flottörventilen pajat.

Kolla allt det där så är du nog felet på spåret.


ja denna tråden spårade ut ja!!! ja jag ska kolla upp detta lite snabbt och lätt .. de e lite konstigt för jag körde föra helgen utan problem.. har inte startat den efter de men i går ville den inte:mad:
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top