var köpa banor o ekrar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vart köper man fälgbanor o ekrar billigast i sverige?
helst om dom har nåra svarta.

Inte i Sverige, men kolla ebay. Till bigen? Sett flera sånna (på nätet) som är motard konverterade. Kanske kan va något o kolla upp... (tror det finns nån tråd om det här på sh).

Vilka dimentioner?

Få dem svarta är billigare och lämna till den lokala pulverlacken än och köpa eloxerade märkes banor.

FreddaAbborre skrev:
Inte i Sverige, men kolla ebay. Till bigen? Sett flera sånna (på nätet) som är motard konverterade. Kanske kan va något o kolla upp... (tror det finns nån tråd om det här på sh).

Vilka dimentioner?

Få dem svarta är billigare och lämna till den lokala pulverlacken än och köpa eloxerade märkes banor.
..kanske lika bra de..aså lacka svarta...
ska använda bakbanan fram efter tips från här..så den måste iaf lackas.

finns de nåt ställe som e dyrt i sverige då? :tungan ..har inte kommt över den där gränsen för o köpa ebay o dra visat på näte o likn.

sen så e de till dr,n...komma ju bli ombygge om du inte sett det..ska bli 17 tummare både fram o bak. :)

Det är till din dr800? Jag hade en man här för ett tag sen som köpte min fälgbana som jag hade liggande för den passade inte min klx, nu har vi kommit fram till att behr ktm fälgbana inte passar dr-nav heller...

Så se upp! Köp rättborrad fälgbana, alltså tvärtemot vad ktm och må¨nga andra fabrikat använder sig av...!!!!!

Lycka till! :)

Zana skrev:
Det är till din dr800? Jag hade en man här för ett tag sen som köpte min fälgbana som jag hade liggande för den passade inte min klx, nu har vi kommit fram till att behr ktm fälgbana inte passar dr-nav heller...

Så se upp! Köp rättborrad fälgbana, alltså tvärtemot vad ktm och må¨nga andra fabrikat använder sig av...!!!!!

Lycka till! :)

hur kan dom vara felborrad?
o hur svårt bli de för mig o få tag på en felborrad nu då :va :(
vem köpte den..finns han här..han kanske vet vart jag kan få tag på rätt model.

Last edited:
Jepp, han finns på sh.com, minns dock inte vem... Men jag vet också att man kan köpa oborrade fälgbanor... Lär ju vara en sån du behöver köpa, sen låta den borras efter originalet...

Säger det bara för att du ska slippa åka på en fet nit, som jag gjorde...

Men fråga Ypvs här på forumet hur han gjort...

Kolla vad jag hittade: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=881500&postcount=6

Han är utan tvekan mannen du ska ställa dina frågot till!

Lycka till!!!!! :)

ozeo skrev:

finns de nåt ställe som e dyrt i sverige då? :tungan ..har inte kommt över den där gränsen för o köpa ebay o dra visat på näte o likn.

sen så e de till dr,n...komma ju bli ombygge om du inte sett det..ska bli 17 tummare både fram o bak. :)

Använd paypal. Säljaren får stå för kostnaden och du får hjälp av dem om du inte får grejerna. Plus om du köper av ebay-affärer så är de ruggigt rädda om sitt rykte dvs om de får negativ feedback på en sån allvarlig sak som och blåster dig på pengar så kör de hellre safe. Men därmed itne sagt att alla är lamm. Vissa kan gå med på COD, cash on delivery.

Spricka vid spänningen? Vad spricker vid vilken spänning? Sen ska inte ekrarna lackeras utan fälgbanorna.

edit

Oj läste fel, tänkte om han var på väg att lacka ekrarna. :D

Finns det färgade ekrar att köpa i sverige nånstans?

Nej inte i Sverige och tänk inte på att lackera ekrar. Har sett lackerade ekrar, visst fina tills monteringen...

Ja det jag menade om du läser 2-3 inlägg upp ju. Lär ju inte vara så fina efter monteringen när dom spänns till.

Just därför bör det ju finnas eloxerade elr liknande, frågan är bara var man hittar det.

Tänk på att även eloxerade ekrar får spänn i sig vid montering och anodiseringen är varken tjock eller elastisk.

En anodiseringen spricker ju inte direkt som en pulverlack kan göra.

Igentligen borde väl ipnrecip inget alls kunna hända?

Aja, jag ska ändå inte ha sånna bara läste tråden och började fundera om det fanns.:)

Tänk på att även eloxerade ekrar får spänn i sig vid montering och anodiseringen är varken tjock eller elastisk.

Kanske skall först nämna att ekrarna är varken gjorda i aluminium eller titan! Dvs glöm anodisering.

Last edited:
Undrar hur dom är ytbehandlade på bilden då. Eftersom dom var gjorde i rostfritt stål.

Kanske skall först nämna att ekrarna är varken gjorda i aluminium eller titan! Dvs glöm anodisering.

*skrattar* Jag tänkte på det hela tiden, men ville inte säga nått, det är kul att se var såna här diskutioner leder. :D

Jag har en fälgbana som skulle funka bak,i guld så den behöver ju lack isf oxå. PM:a om du är intresserad

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back