Vad körde VDB för hoj?

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
:va Thierry Van Den Bosch körde väl ett par roadracing lopp för ca fem år sedan, jag undrar om någon vet vad han körde för hoj???

Tack!

Han körde SS600 för Yamaha France 2003.

Om jag minns rätt så gick han direkt till 250cc EM från att ha kört supermotard. Körde väll för Equipe de France ( hur det nu stavas) med den aprilian som Robert Dobrich nu kört med till 2st SM-titlar med? Hans mål var väll att bli världsmästare i RR med, men la visst av efter bara 3 år.

:confused: körde han både Yama och Aprilia?

Nått konstigt med det då? :va
Han började med RR i EM med en aprilia 250cc och gick sen till WSS600 med en Yamaha R6. Var väl dom 2 hojarna han körde under sina typ 3 år han körde RR.

Nått konstigt med det då? :va
Han började med RR i EM med en aprilia 250cc och gick sen till WSS600 med en Yamaha R6. Var väl dom 2 hojarna han körde under sina typ 3 år han körde RR.

Nä, det var inte så konstigt! Det var bara jag som inte riktigt förstod, men det gör jag nu, tack! :tummenupp

Så där. Han imponerade inte särskilt i SS600VM, teamet var väl ingen höjdare heller.

Nä, det var inte så konstigt! Det var bara jag som inte riktigt förstod, men det gör jag nu, tack! :tummenupp

Ingen fara! Fattade att du inte förstod att han hade kört olika hojar! :D

Om frågan hade varit vad för rr-hoj han körde för exakt 5 år sen så var det en aprilia RS250 med ramnummer TD704 för Tecmas Racing Team i 250cc EM 2002. Samma år som han blev Europa och Världsmästare i Super Motard.

Hur gick det för honom då?

Va inga jätteimponerande placeringar i 250cc EM vad jag kommer ihåg det som iaf. Kändes som ett lite väl stort hopp att gå till VM. Bästa resultatet i WSS blev dock en 4:de plats på Silverstone 2003.

Last edited:
Ingen fara! Fattade att du inte förstod att han hade kört olika hojar! :D

Om frågan hade varit vad för rr-hoj han körde för exakt 5 år sen så var det en aprilia RS250 med ramnummer TD704 för Tecmas Racing Team i 250cc EM 2002. Samma år som han blev Europa och Världsmästare i Super Motard.

Va inga jätteimponerande placeringar i 250cc EM vad jag kommer ihåg det som iaf. Kändes som ett lite väl stort hopp att gå till VM. Bästa resultatet i WSS blev dock en 4:de plats på Silverstone 2003.

Tack för infon, jag provade att googla innan jag ställde frågan här, men kunde inte hitta något.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...