Vad tycks?

Snyggt gjort, men vad använder man för färg för att inte påverka plastens skyddande egenskaper?

Enligt 2 olika hjälmtillverkare så påverkas inte hjälmen ett endaste dugg, av den finpolering som krävs för att kunna lägga på lacken.

Man måste ta bort ungefär 3-4mm har jag för mig dom sa..

Stort tack för komplimangerna iaf. Skickar upp fler bilder så fort den är klar!

:va vad har de där med saken o göra?

Ingenting egentligen ... men jag tänkte om du tycker den här hjälmen var snygg så gillar du säkerligen några av Flickans skapelser också!

Utan att besitta några som helst kunskaper i motivlackering så tycker jag nog flickans hjälmar är ett par snäpp vassare! Med all rätt då hon verkar ha det som yrke!

Det var lite så jag tänkte :tungan

Jävligt freck hjälm men det finns proffsigare! Sen vad du tycker har ju inte jag med och göra så hade jag skippat qouta dig så hade jag sluppit skriva allt det här :huvet

Asså, det är inte JAG som lackar.. Hoppas ni inte skickar era hjälmar till mig nu?? :) Jag har bara sagt vad jag ville ha för motiv och text, och han har gjort allt på fri hand.

Den som gör detta är Alex från Chicanodesign. Han är ruskigt säker. Han pysslar med både pinstripe och lack, och gaddning.

Här kan ni se lite av det han gjort, tycker det är rätt proffsigt, you be the judge.

http://www.chicanodesign.se/airbrush.htm

Asså, det är inte JAG som lackar.. Hoppas ni inte skickar era hjälmar till mig nu?? :) Jag har bara sagt vad jag ville ha för motiv och text, och han har gjort allt på fri hand.

Den som gör detta är Alex från Chicanodesign. Han är ruskigt säker. Han pysslar med både pinstripe och lack, och gaddning.

Här kan ni se lite av det han gjort, tycker det är rätt proffsigt, you be the judge.

http://www.chicanodesign.se/airbrush.htm

:yoparty Snyggt!

Jag tror din hjälm gör sig mer rättvis i klarlack och med bilder tagna med en kamera!

Var inte det en myt??? Dvs det att platens egenskaper ändrar???

Jäkligt snygg hjäl iaf...

nej det är ingen myt, men antagligen så e den hjälmen inta av ABS plast, det är sådanna hjälmar som kan påverkas av det, då lösnings medlet i färgen kan lösa upp plasten

skitsnyggt!:tummenupp men... den blir inte laglig va? även om nu plastens egensklaper inte ändras så finns det väl ändå en trafikregel som säger att man inte får lacka om eller sätta dekaler på sin hjälm?:va

Gör det? Frågan är ju bara hur dom ska kunna bevisa att den inte såg ut så när jag köpte den?? Finns ju en uppsjö av hjälmar som har diverse motiv lackerade från fabrik..

skitsnyggt!:tummenupp men... den blir inte laglig va? även om nu plastens egensklaper inte ändras så finns det väl ändå en trafikregel som säger att man inte får lacka om eller sätta dekaler på sin hjälm?:va

varför skulle den inte vara laglig?? Finns ingen sådan regel mig veteligen.

varför skulle den inte vara laglig?? Finns ingen sådan regel mig veteligen.
Det är en myt som står sig lika bra som att det finns en tomte, en gud och vettiga tjejer.

Edit: Jävligt schysst hjälm. Fast om jag hade låtit lacka om min hjälm hade jag velat ha nåt blommigt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back