Nya Ducati Monster med helt ny design släppt!

Vilket misstag, var mitt första intryck. Men den platta strålkastaren är ju ett genidrag som ger helheten ett mycket muskulöst intryck. Dock tycker jag som elwe att ramen är en uppenbar försämring. Även svingen förtar intrycket av italienskt hantverk.

Bifogat

• ducati_monster_696_1.jpg
    ducati_monster_696_1.jpg
    56 KB · Visningar: 180
Om bakramen hade varit svartlackerad hade hojen nog sett lite bättre ut.

Sen tycker jag nya svingen är ganska läcker. Iofs är ju enkelsvingen från S2R en av de läckraste på denna planet. Men den stöp väl på priset för den är ju dyrare än den nya svingen.
Men det går säkert att byta.

Jobbigt när gamla Monster 900:a är snyggare än denna nya :D
Lampan var helt ok men man borde både bli stenad och hängd för att ha gjort något så fult som dessa burkar på denna!
Är den jävligt billig så är den ju helt ok annars så finns bara S2R i min värld...

Den känns som en S3a och ER-6as lovechild.. Ljuddämparna och hela bakdelen känns som en efterapning av S3 och fronten är plockad direkt från en ER-6. Det som är i mitten är resterna av gamla Monster. Nje. Hoppas den är bättre i verkligheten.

Tur att man hann handla en monster innan de fördärvade designen...
Fast man vet ju inte om de ska ändra på S2R/S4R framöver...

Den känns som en S3a och ER-6as lovechild.. Ljuddämparna och hela bakdelen känns som en efterapning av S3 och fronten är plockad direkt från en ER-6. Det som är i mitten är resterna av gamla Monster. Nje. Hoppas den är bättre i verkligheten.

Precis, och lite blandning av Mv Agusta Brutale för att krydda det hela lite mer.

Hoppas priset sjunker på den äldre modellen så man har råd att köpa en monster 900, den är sexig! :rolleyes: Fast när skulle man hinna köra alla hojar man vill ha? Så många cyklar och så kort sässong...:gråta

Får nog fundera lite på om jag giller den nya designen eller inte, jag känner mig kluven i nuläget. :P

Jag fattar inte varför dom måste använda samma oljefilter som Fiat Ritmo...

Har sagts innan.

Nya ser ut som en Raptor.

Äldre modellen är klart snyggare/råare...en klassiker som heter duga.

Tragiskt hur dom har lyckats förstöra en från början snygg modell... :näsblod

Tanken är dock snygg :tummenupp

Har i och för sig aldrig varit ett fan av Monster, men denna var ju apful.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard