Varför så få BMW?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Funderar lite varför man ser så få BMW av dom nya 650-hojarna på gatorna? Har bara sett deras motardhoj en gång. Hojarna ser ju ut att ha allt man kan önska sig i den kategorin. Snygga, smäckra, insprutning, kedja som är lika spänd hur bakfjädringen än är ihoptryckt mm. Sen att det är just BMW gör så att det känns som ett säkert val. Skulle verkligen kunna tänka mig en sån.

d96b7b0a.jpg

g650xmoto.jpg

Tycker motard var riktigt grym förutom lampan och stänkskärmen, lampans design faller verkligen inte in i min smak:tungan

Priserna verkar vara hyfsade också - en 80-90 tusen för de billigaste modellerna. Men det är klart att det är fortfarande mer än vad många konkurrenter tar...

Priserna verkar vara hyfsade också - en 80-90 tusen för de billigaste modellerna. Men det är klart att det är fortfarande mer än vad många konkurrenter tar...

Fast Aprilian kostar väl 96 och KTM:s större motarder går ju ändå på över 80 kkr så jättemycket skillnad är det ju inte. Jag har fattat det som att de är klena i motorn men när man tittar på effektuppgifterna så är det inte alls så dåligt. De är coola ju! :tummenupp

Jag tycker dom har tråkig färgsättning.. Dom ser så tråååkiga och grå ut.

om du menar megamoton så visst verkar den jäkligt rolig och snygg, men 170k för en bastard är en hel del :näsblod

Nej det är sporten jag menar, den går väl på 180 000 nånting :va
Nåväl, vi får se när den kommer ut i butikerna. Jag tycler att den är så läcker och ingenjörsmässigt fristående, bara upphängningen av kutsen tex. BMW har gjort en egen motsvarighet till Buell typ.

Edit: såg nu att det var i motardforumet, då var ju mitt inlägg lite offtopic.

Last edited:
Den översta med motardhjul vore kanske något, den känns som dom velat lite med den översta modellen, typ landsväg-cross-grus-motard :va

Tycker motard var riktigt grym förutom lampan och stänkskärmen, lampans design faller verkligen inte in i min smak:tungan

motarden e de ju bara o slänga på en annan lampa o framstänka så e den klar..
en liten skiss jag gjorde till en annan tråd.

Bifogat

• BMW-G650motardmoddad.jpg
    BMW-G650motardmoddad.jpg
    50.6 KB · Visningar: 184
supermoppe,

Har du möjligen blandat ihop 650-serien med den nya 450:n? Det är väl den sistnämnda som har en konstruktion som gör att kedjan är lika spänd var än bakfjädringen är (utgående axel och svinginfästning tillsammans).

Nope I got one :tummenupp

X-challengen rekommenderas helt klart, en hoj som i en helt annan division än mina tidigare trötta XT, TT, AT och annat tjafs........:yoparty

motarden e de ju bara o slänga på en annan lampa o framstänka så e den klar..
en liten skiss jag gjorde till en annan tråd.

Har BMW Hört av sig än??.... Ang anställning som designer.. funderar på att bygga om min xr650. Du kan väl rita om en xr650?:tummenupp

Har BMW Hört av sig än??.... Ang anställning som designer.. funderar på att bygga om min xr650. Du kan väl rita om en xr650?:tummenupp

lätt!
tyvärr har jag inge program då min dator krascha :näsblod

Kan ju va så att dom faller väldigt få människor i smaken iallafall
folk under 40år.

Sen har jag väldigt svårt att kalla dessa för MOTARDER inte bara dessa utan
alla "färdiga motard hojar" testa dra runt den där bmw på en cross bana.
Motard för mig är helt enkelt en modifierad cross det va ju så det började.

99% av alla dessa färdiga motarder går fetbort direkt för att dom är för
gubbiga och igentligen bara är en lite fräsigare afrikatwin eller äkligadominator
för gubbar som vill förnya.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back