El problem

• Thread starter Thread starter Rillooo
  • Start date Start date

Rillooo

Guest
Jo nu är det så här att jag stått i garagehelvetet i 5 timmar med en testmejsel i handen och trott att jag skulle kunna lösa vilka kontakter som går till respektive lampa.........på min R1a finns det 1st kontakt som är ansluten till motsvarande hane i toppkåpan.
När jag mäter i kontakten så kan jag enkelt få fram blinkers, hel-halv ljus, parkering mm .....men jag går fan bet på neutralen och oljetryck..:va

Trodde att jag kunde kolla vilken tåt det var stret på och den skulle slockna när jag peta i en spragg resp. starta hojen....men inte faen slocknar det på nån kontakt.

Nu har jag letat igenom hela jeffla el-schemat som jag hittade här på SH men där stämmer ju inte en enda kontakt.... HJÄÄÄLP innan jag plockar fram 357:an och går i ån....

Kanske ute å cyklar nu, men har verkligen R1:an en oljetrycksgivare/lampa? Har för mig att dom bara har oljenivåvarning?

Hoppas du löser problemen...

/Robban

Kanske ute å cyklar nu, men har verkligen R1:an en oljetrycksgivare/lampa? Har för mig att dom bara har oljenivåvarning?

Hoppas du löser problemen...

/Robban

ok, jag köper oljevarningen....men neutrallampa finns det iaf....nånstans :näsblod

löser sig gör det alltid , men det är jobbigt ibland innan man är i mål :)

ok, jag köper oljevarningen....men neutrallampa finns det iaf....nånstans :näsblod

löser sig gör det alltid , men det är jobbigt ibland innan man är i mål :)

Hehe som sagt kan ha fel ang. oljan, så hör med nån mer först, men det finns ju en lampa som varnar för olja iaf, tryck el. nivå, å den bör ju funka :tungan

Jepp neutrallampa finns det definitivt :tummenupp

/Robban :)

är inte ojenivå lampan och neutral lampan kopplade till minus sladden och det är därför det inte är ngt värde på dom?, eller det e jag som e ute och cyklar?

God morgon. Signalerna du söker är minus. Sätt klämman på testmejseln på plussen och mät med lampan efter minus signal så löser det sig säkert.

God morgon. Signalerna du söker är minus. Sätt klämman på testmejseln på plussen och mät med lampan efter minus signal så löser det sig säkert.

Haha , ja så jevla enkelt... hissen går inge snabbt när man har vickat i sig en knatte Grant's :D

Tack för hjälpen...

Haha , ja så jevla enkelt... hissen går inge snabbt när man har vickat i sig en knatte Grant's :D

Tack för hjälpen...

Vassego Men en Grant´s ska man inte förringa:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back