Biaggi 2008 - uppdatering

Precis o jag tycker att d va mycket täta race i år med Yamaha o Honda även Max ibland, Ducati var d ju som vanligt Bayliss som tog upp topp men att d övriga märkena verkligen visade iår att man utmanat Ducati på allvar o att Ducati inte alls har ett försprång över ett helt race år..:tummenupp
Alla utom Kawasaki. :tungan

Kanske det. Men vad har du för belägg som gör din bedömning "realistisk"?

Det jag svarade på var från gthyni:

"om teamet har råd med Biaggi så är det välfinansierat, då harde troligtvis konkurrenskraftigt material också."

Jag tycker att d mest realistiska är att alla "fina" styrningar i wsb tagit slut fort o att Max till slut insåg att d inte blir motogp 2008 heller. Då står han inför ett val att pruta av på sina egna lönekrav eller stå helt utan styrning 2008. Det behöver alltså inte innebära att Team Ducati-GMB skulle översvämmas av kapital för att ha Max 2008 utan att Max oxå prutat av en del.

Jag har alltid sett Biaggi som en gnällig f..ta som aldrig nått hela vägen fram.. men efter årets insats så är det hatten av :tummenupp
Förutom att han levererat stort i år så tycker jag även ha sett en gnutta ödmjukhet (även om jag gillar kaxiga typer, finns en gräns dock) i hans beteende.. Hoppas som sagt att han inte fallar tillbaks och blir stordiva som ska gnälla på materialet..

Good luck

Det jag svarade på var från gthyni:

"om teamet har råd med Biaggi så är det välfinansierat, då har de troligtvis konkurrenskraftigt material också."

Jag tycker att d mest realistiska är att alla "fina" styrningar i wsb tagit slut fort o att Max till slut insåg att d inte blir motogp 2008 heller. Då står han inför ett val att pruta av på sina egna lönekrav eller stå helt utan styrning 2008. Det behöver alltså inte innebära att Team Ducati-GMB skulle översvämmas av kapital för att ha Max 2008 utan att Max oxå prutat av en del.
Jag förstår vad du svarade på. Men varför är det realistiskt att tro att han har behövt göra väsentliga avkall på sin ersättning?

http://www.gmbracing.com/uk/struttura.html

Bifogat

• struttura01.jpg
    struttura01.jpg
    35 KB · Visningar: 60
Tycker det är kul med olika motorkonstruktioner, men jag vill se täta race mellan olika fabrikat:yoparty
De var ju precis det som gjorde att säsongen 2007 blev intressant, dvs att man före en racehelg inte visst vilket märke eller förare som skulle vinna (tillskillnad från tex MotoGP 2007 där kombinationen Stoner/Ducati var lite för överlägsen). Mardrömmen för nästa säsong är att Ducati blir för överlägsna och att spänningen försvinner.
Den som inte förstår att vi spekulerar har uppenbarligen missat något väsentligt. Jag tror precis som du att Max har fått backa lite på sitt lönekrav för att få en hyfsad styrning men han lär trots det vara en av de bäst betalda i WSBK nästa år.

Jag förstår vad du svarade på. Men varför är det realistiskt att tro att han har behövt göra väsentliga avkall på sin ersättning?

För att han säkerligen inte kommer att ha Ruben Xaus Lorenzo Lanzi.s lön 2008 och heller inte sin egna begärda första lönekrav. Då är det realistiska att man möts i mitten på Max löneanspråk o vad killarna innan har haft, o bägge parter känner sig tillfreds. För att förtydliga för NT så är d högst mina egna funderingar o måste inte tas som en sanning !

För att han säkerligen inte kommer att ha Ruben Xaus Lorenzo Lanzi.s lön 2008...
"Säkerligen inte..."

:lol

Vilken info sitter du på för att kunna vara säker på att Biaggi kommer ha lägre ersättning 2008 än Xaus och Lanzi? Visst spekulerar och gissar vi med all rätt, men du uttycker dig bombsäkert om sådant som varken du eller någon annan vet ett jota om.

"Säkerligen inte..."

:lol

Vilken info sitter du på för att kunna vara säker på att Biaggi kommer ha lägre ersättning 2008 än Xaus och Lanzi? Visst spekulerar och gissar vi med all rätt, men du uttycker dig bombsäkert om sådant som varken du eller någon annan vet ett jota om.

Du kanske ska läsa vad han skriver innan du går på med storsläggan :D :D :D

Sponsorerna står väl på kö för att få ösa pengar över en kille som var världmästare så sent som för 10 år sedan?Så att klara löneanspråken är antagligen inga problem.

"Italian Max Biaggi signed with the Sterilgarda Ducati team this afternoon, insuring that Biaggi will be in the '07 WSBK championship.

The Sterilgarda team ran Ruben Xaus, Marco Borciani (and for a brief period, Giovanni Bussei) in 2007 and their bikes were among the fastest in terms of top speed at the ultra-fast Monza.

Biaggi says he is happy to finally be on a Ducati and looks forward to testing."

http://www.superbikeplanet.com/2007/Oct/071030a.htm

Bifogat

• test-valence-2-xaus.jpg
    test-valence-2-xaus.jpg
    68 KB · Visningar: 41
Last edited:
Citat Biaggi: ".. ride a Ducati is always been my dream!"

Se där Valmers .. Du och Max har iaf NÅGOT gemensamt :D

De har bra koll men skrev fel. De är däremot ofta tröttsamt patriotiska. De gör t.ex. stort nummer av att sälja Nicky Hayden-champion-t-shirts...
Jo, jag vet.
Nicky T-shirten kanske man skulle köpa, det lär inte komma någon ny :tungan

Hoho, det går utför med Skägget, nu är han glad för en styrning i ett skitteam. Fabrikssupport my ass.

Hoho, det går utför med Skägget, nu är han glad för en styrning i ett skitteam. Fabrikssupport my ass.
Är det verkligen ett skitteam eller sitter du, som vanligt, och hoppas på det sämsta för en medmänniska?

6:e plats i förar-VM och en raceseger (enda av ett privatteam) förra året,
riktigt sunkteam mao

6:e plats i förar-VM och en raceseger (enda av ett privatteam) förra året,
riktigt sunkteam mao
Tämligen sunkigt för en kille som endast kan nöja sig med vinster. Riktigt pinsamt om han inte vinner någonting för 11:e året i rad.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...