Sony VAIO.. ?

Nej, dom har så jävla många egna program i sina burkar som inte är windows certifierade som brukar krångla o sa sig.
Hört MKT negativt om Vaio, bara massa strul + dom blir riktigt varma om du vill tex chilla med datorn i knät.

Jag hade tittat åt andra håll.

Vill du ha en snygg dator så köp en Macbook o kör windows om du föredrar det.
Både snyggare o bättre!

Macbook pro om du vill ha mac och har slantarna.. annars har HP prisvärda och kanonbra laptops.

den här thinkpaden för 11.000 då? i reklamen ovanför vaion

klarar att spela upp HD-film, inte illa

Jau den kolla ja lite på me..
Men den har bara 15.4" skärm o de blir väl typ 11500 med frakt, sonyn säljs för 9990 i butik här imorrn så fundera på om man skulle försöka få sig ett ex där.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111555 sen en såndäringa me, jääättefint...

http://www.minhembio.com/AndreasNo

Vintern kom o mitt sedan länge passerade prylbehov kom tillbaka, hojen har jag glömt bort o den står nånstans, hmm jag vet fan inte ens vart den står :va , o ruttnar...

Jau den kolla ja lite på me..
Men den har bara 15.4" skärm o de blir väl typ 11500 med frakt, sonyn säljs för 9990 i butik här imorrn så fundera på om man skulle försöka få sig ett ex där.
Men vad ska du med en 17" skärm på en bärbar till då? Den blir ju inte särskilt bärbar, 15,4" brukar knappt ens det vara bärbart. Möjligtvis så blir en 17" släpbar...

Men vad ska du med en 17" skärm på en bärbar till då? Den blir ju inte särskilt bärbar, 15,4" brukar knappt ens det vara bärbart. Möjligtvis så blir en 17" släpbar...

Jag har en bärbar o vill ha en laptop :D

Den ska väl som mest släpas runt i lägenheten.
Här i bilen osv så har jag min 14"are.

Jag har ingen större koll på Sonys laptops men tänkte nämna att jag också har bra erfarenheter av just HP. Även budgetmodellerna har hög kvalitetskänsla. :tummenupp

Nej, dom har så jävla många egna program i sina burkar som inte är windows certifierade som brukar krångla o sa sig.
Hört MKT negativt om Vaio, bara massa strul + dom blir riktigt varma om du vill tex chilla med datorn i knät.

Jag hade tittat åt andra håll.

Vill du ha en snygg dator så köp en Macbook o kör windows om du föredrar det.
Både snyggare o bättre!

Det jag hört är att dom med vista i krånglar en del. Fast känner inte ngn som testat vista som det inte krånglar för på vilken dator som helst om man vill göra ngt mer än att skriva dokument o surfa.
Har Hp själv är väl nöjd nu men fan va den strula ibörjan fick nytt moderkort först hjälpte inte sen bytte dom ljud och nätverkskort för dom va inte kompatibla med varandra så om man belastade båda samtidigt (typ online spelande) så hängde det sig. Körde dell förut va grymt nöjda med dom med, jäkligt bra service.

Last edited:
tjöp tjöp!

http://www.blocket.se/vi/13564766.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/13683855.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/13924000.htm?ca=11_s

Jasså han ska ha 17" också den läckergommen. Jag har 17" och den är hur bärbar som helst. Du kan ändå inte få ner en 15" i brallorna så då kan man lika gärna ha så stor skärm som möjligt.

FujitsuSiemens också.

Prosit!

Last edited:
Det jag hört är att dom med vista i krånglar en del. Fast känner inte ngn som testat vista som det inte krånglar för på vilken dator som helst om man vill göra ngt mer än att skriva dokument o surfa.

Då är jag kanske den första att meddela dig att Vista inte krånglar eller har krånglat alls på min HP nx6325. Bytet från XP gick i princip helt smärtfritt. :tummenupp Troligtvis hängde det mest på att HP var snabba med bra Vista-drivrutiner.

Är på gång att köpa lap-top också och tycker Toshiba Portegé R500 verkar intressant.

En "sann" bärbar som det verkar.
12"-skärm, DVD, mkt bra batteritid och väger under 1 kg!
Finns inte tillgänglig i Sverige riktigt än dock som det verkar. Kanske är Medison som levererar.. :)

Då är jag kanske den första att meddela dig att Vista inte krånglar eller har krånglat alls på min HP nx6325. Bytet från XP gick i princip helt smärtfritt. :tummenupp Troligtvis hängde det mest på att HP var snabba med bra Vista-drivrutiner.

hehe good 4 u :tummenupp
Håller mig tills Sp2 =P
Lirar WoW på fritiden o dom i gillet som sitter på Vista dissar hela tiden o spottar o svär över det :näsblod

Min personliga erfarenhet av Vaio är att det är riktigt bra maskiner som aldrig krånglar. Inte heller de medföljande programmen krånglar.

Jag har ingen större koll på Sonys laptops men tänkte nämna att jag också har bra erfarenheter av just HP. Även budgetmodellerna har hög kvalitetskänsla. :tummenupp
Min uppfattning om HP är precis tvärtom, vilket smäck!
Tog en hem-pc på jobbet, en laptop som heter HP Pavilion dv 9000. Ångrar detta varje dag, värsta skiten jag ägt. Kvalitetskänslan är noll, tunn plast som knakar och knäpper, tangenterna känns helt fattiga. Sen ska vi inte tala om hur skiten funkar, strular, segar och hänger sig allt som oftast. Fläkten går igång och dånar så gott som direkt efter man startat den och blåser på nästan hela tiden.

Tro inte att detta är ett måndagsexemplar nu då flera av arbetskamraterna med likadan maskin har samma om inte större problem. Sällan har så mycket galla spytts i ett lunchrum som när dessa datorer förs på tal. Däremot de som valde en stationär HP-burk är helnöjda.

Har en gammal Acer Aspire 1350 som hängt med många år nu och som jag gillar mycket bättre trots svaga prestanda. Fick dock byta hårddisk på den för något år sen annars har den funkat felfritt. Helt annan känsla av kvalla tycker jag, hård plast och allt känns gediget.

Min personliga erfarenhet av Vaio är att det är riktigt bra maskiner som aldrig krånglar. Inte heller de medföljande programmen krånglar.

Och jag instämmer.

Har personligen haft 12-16 datorer genom åren, och min nuvarande VAIO är överlägset mest stabil och krångelfri. Den har aldrig så mycket som nyst under året jag haft den.

Var nån jävel här på sporthoj som smutskastade min modell när jag precis köpt den.
Helvete vad arg jag blev. Jag har då inte sett till några värme- och stabilitetsproblem som så säkert utlovades av denna stjärna.
Ställer du den fast inställd på maxprestanda, dvs 2 ghz etc oavsett aktivitet, då blir den ju såklart varm. Sätt den i adaptivt högprestandaläge så är prestandan okopromissad men tempen går ner 20 grader.
En varm laptop beror snarare på okunskap än på byggfusk.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti