Köra med nedfällt sidostöd

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
I morse när jag åkte till jobbet kom jag i fatt en mc förare på Nynäsvägen som hade sidostödet helt nerfällt, dvs det pekade snett frammåt. Jag åkte upp bredvid och tutade och pekade på stödet men föraren uppfattade inte vad jag menade. Både mc föraren och jag svängde höger mot Gustavsberg i södralänken sen försvan han i rusningen. Antar att det inte finns nån elkontakt på stödet som bryter strömmen då det var en Honda cb modell från tidigt 80tal.

Undra vad som hände när han svände vänster med tanke på att stödet pekade frammåt?? Hoppas det gick bra iaf.

Nä,dom hade bara en gummiflärp som skulle fälla upp stödet när den tog i marken.
Hoppas han inte svängde vänster...

Jag svängde vänster med sidostödet nerfällt på min Z1000 -82.
Ingen rolig upplevelse, fast jag lyckades hålla den på hjulen.:skrämd

Jag har försökt att köra med nedfällt stöd ett flertal gånger, men hojen lägger automatiskt av om man försöker köra iväg.

Hoppas att han klarade sig... :gnissla

Det gör den på nyare modeller. Går att starta i neutral, men så fort du lägger i första växeln och släpper på kopplingen så ska den choppa...

Jag höll på att brassa iväg på en HD Road King Classic för 200k:- från HD centret i Gullmarsplan med stödet nere. :näsblod
Det sprang 3 mekare bredvid mig och vevade och skrek allt de orkade. Det var lite kuligt :tummenupp

<--- hojen på avataren

Gjorde det två ggr på min förra hojj (gsx 400 e) och det skrapade till rätt bra när man svängde vänster :) allt som hände var att det "fäldes" in

Min far gjorde samma sak med sin Honda cb 750 från 1973 och skulle ta en snävare vänsterkurva med stödet nere... Slutade i en mur med motorcykeln och min far på andra sidan. Bröt lårbenet och fick gå med "spik" i benet ett bra tag. Är fortfarande inte bra i sitt ben än i dag och detta hände för ca: 30 år sedan!

på min hoppar bara stödet upp efetr några meter om man glömmer det nere, har väl gjort de en 10 ggr i sommar, inte kul att man börjar bli senil redan innan man fyllt 30, hehe

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard