Projekt DR 650

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Hallå! Tänkte bara säga att hojen klarat sig igenom både en reg.besiktning samt kontrollbesiktning den här veckan.. Bara att köra nu! :tummenupp
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Fanken.. nu tror jag byggherren har fått moppen på hjul! Tycker jag ser dig överallt.... eller hör dig iaf ;-) Ett jävla gött smatter!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Fanken.. nu tror jag byggherren har fått moppen på hjul! Tycker jag ser dig överallt.... eller hör dig iaf ;-) Ett jävla gött smatter!

den låter nå sjukt om den,, helst bakifrån. men om man smyger så inte så farligt..
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Fanken.. nu tror jag byggherren har fått moppen på hjul! Tycker jag ser dig överallt.... eller hör dig iaf ;-) Ett jävla gött smatter!

hehe =) jodå, den rullar i stan nu.. Och låter gör den ju så det räcker.. Lite jobbigt att ligga i 130, blir nästan döv,men rullar man lugnt ( händer sällan ) låter den ganska normalt :tummenupp ska bara få ordning på kopplingen och ställa in förgasaren så blir det nog bra.. Tänkte rulla ner på lördag på mc-dagen och gasa lite...:yoparty

upp med bilder :D eller ska du tävla SSOTYA?

Det kommer bilder efter helgen.. ska lackera framkåpan innan lördagen så bilder kommer!! Har inte anmält mig till SSOTYA,jag håller låg profil..:) vore kanske kul, men är väl för sent nu va:va


kan man lugnt säga.... :banana = bananskal :D
 
Last edited:

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
bilder

här kommer lite bilder från sommarstället. Är fortfarande lite pyssel kvar men man blir nog sällan helt klar med en hoj..:D

Har lite problem med att behålla ström i batteriet. Det är knepigt som fan för den laddar ur batteriet under färd. Har mätt upp så att den visar över 13 volt laddning när motorn är igång så vete fan vad som hänt. Bakgrundsbeslysningen på acewell mätaren slocknar när man slår igång halvljus. Den verkar liksom inte orka driva allt på en gång.. När sen batteriet börjar ta slut får datorn spel och slår av och på sig själv varje sekund.. Går inte att läsa hastighet eller nått.. bara att ladda batteriet igen så är det bra några dar igen.. någon som vet vad som hänt? är det laddningsregulatorn iaf trots att den visar laddning??:va
 

Bifogat

  • P1010012 (528 x 396).jpg
    P1010012 (528 x 396).jpg
    86.3 KB · Visningar: 391
  • P1010020 (528 x 396).jpg
    P1010020 (528 x 396).jpg
    70.1 KB · Visningar: 434
  • P1010027 (528 x 396).jpg
    P1010027 (528 x 396).jpg
    88.8 KB · Visningar: 309

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
här kommer lite bilder från sommarstället. Är fortfarande lite pyssel kvar men man blir nog sällan helt klar med en hoj..:D

Har lite problem med att behålla ström i batteriet. Det är knepigt som fan för den laddar ur batteriet under färd. Har mätt upp så att den visar över 13 volt laddning när motorn är igång så vete fan vad som hänt. Bakgrundsbeslysningen på acewell mätaren slocknar när man slår igång halvljus. Den verkar liksom inte orka driva allt på en gång.. När sen batteriet börjar ta slut får datorn spel och slår av och på sig själv varje sekund.. Går inte att läsa hastighet eller nått.. bara att ladda batteriet igen så är det bra några dar igen.. någon som vet vad som hänt? är det laddningsregulatorn iaf trots att den visar laddning??:va

Den blev jäääääääääääävligt hård den där! Tyvärr har jag inget tips om elen.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Snygg!
Ang. elen, har du ett nytt batteri? Om du har tillgång så prova att byta batteri. De kan spöka en del när de blir dåliga även om batteriladdaren säger att de är fulla och funkar.

// Linus
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Snygg!
Ang. elen, har du ett nytt batteri? Om du har tillgång så prova att byta batteri. De kan spöka en del när de blir dåliga även om batteriladdaren säger att de är fulla och funkar.

// Linus

Har nytt batteri, iof ett biltema men det borde väl fungera?? är bara på 6Ah..
 

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Bromölla
Hoj
Ktm 125 exc -07
För j***a snygg :kär önskar man skulle kunna göra något så fint som den hojen själv

:klappar
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
13volt låter för lite.
Är det på tomgång?
Bör ge minst 14 volt - helst 14,7 när den laddar fullt.
Mät med lyse och allt på och motorn på minst 3000 varv.
Lämnar den 13 volt oavsett varv, så tror jag att det är regulatorn som är kass.
Mät på kablarna från generatorn hur mycket den laddar.
 

Bösen

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Veddige
Hoj
ingen just nu
13volt låter för lite.
Är det på tomgång?
Bör ge minst 14 volt - helst 14,7 när den laddar fullt.
Mät med lyse och allt på och motorn på minst 3000 varv.
Lämnar den 13 volt oavsett varv, så tror jag att det är regulatorn som är kass.
Mät på kablarna från generatorn hur mycket den laddar.
Idag 01:47

14,7 volt är aldeles för mycket!!! Då finns risk att bateriet tar stryk! Om det skall vara helt exakt så skall det laddas 13,8 volt så 13 volt tycker jag är för lite också... mätte du det med alla förbrukare igång eller med alla förbrukare avslagna???? Med allt igång på höjjen dvs helljus, bromsljus ev. blinkers igång och din dator så bör den ladda iallafall 13,5V!!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har hört rykten om att besten komma bli bestigare i vinter. :rolleyes:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top