Nyttan med röd nummerbotten?

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Jo, det händer...
Fel kommer alltid att begås men chansen för just detta får väl anses vara minimal i just Sverige där de flesta kör med samma nummer hela året och de flesta tävlingar har samma startande.
Står o flaggar ofta eller :va :rolleyes:
Med alla branta vinklar kåporna har och med tornens placering kan det ta flera varv innan någon lyckats få en klar identifiering av en hoj.
Svälj designprestigen o sätt dit reglementsenliga siffror, så skall ni se att många saker löser sig smidigare.
Nej, har bara gjort det en gång men vad har det med saken att göra?
Jag förespråkar reglementsenliga siffror, gärna så stora som möjligt, men ifrågasatte den röda bakgrunden som B-förare ska ha.

Men du kanske inte har läst hela tråden?
 
:hihi

Nej, jag vill inte ta det till mig eftersom det inte är något stort problem. En klass i taget kör och så länge alla har stora siffror är det inga problem.

Du får allt komma med någon bättre motivering än att funktionärerna skulle ha problem :7peta
Men å andra sidan uppstår inga problem på grund av dom olika färgerna på nummerbottnarna heller.Varken i roadracing eller någon annan motorcykelsport.
 
Men å andra sidan uppstår inga problem på grund av dom olika färgerna på nummerbottnarna heller.Varken i roadracing eller någon annan motorcykelsport.
Jo, ett problem är att när en B-förare köper en A-förares hoj måste han fixa en ny nummerbotten och (om än inte så vanligt) vice versa.
Inget stort problem men rätt onödigt. Men vem vet, Svemo kanske har aktier i Falu koppargruva :hihi
 
Jag tycker det är bra med olika färger på bottnarna, det gör det överskådligt när man glider runt i depån och man ser också om man skulle råka gå ut i fel grupp nån gång. Jag hade gärna haft en sifferbotten för varje klass men det är väl för mycket begärt. :)
 
....Men du kanske inte har läst hela tråden?

Nej jag tog faktiskt ett kliv o lästa utvalda gobitar... :D
Speciellt det med läsbarheten.... När jag har varit med i arrangemengen, har jag undrat varför man inte har lösa klistermärken med sitt nummer. (o andra i reserv)? Då kan man få en "siffra för dagen" o den i sin tur kan vara enhetlig.

Håller med dig i frågeställningen om vikten av olika färg... Men vitt på röd botten syns bra. Men, varför inte lika för alla.... Får läsa på lite mer tror jag :rolleyes:
 
Fel kommer alltid att begås men chansen för just detta får väl anses vara minimal i just Sverige där de flesta kör med samma nummer hela året och de flesta tävlingar har samma startande.
Nej, har bara gjort det en gång men vad har det med saken att göra?
Jag förespråkar reglementsenliga siffror, gärna så stora som möjligt, men ifrågasatte den röda bakgrunden som B-förare ska ha.

Men du kanske inte har läst hela tråden?
I Början av denna tråd så står det oxå att FIM har detta i sitt reglemente det är svaret på din fråga dvs SVEMO lyder under deras reglemente precis som all motorsport.
Sen att du allt som oftast vill att reglementen ska ändras så att det passar dej eller din hoj blir till slut lite fånigt.
 
Sen att du allt som oftast vill att reglementen ska ändras så att det passar dej eller din hoj blir till slut lite fånigt.
Men inte ens i närheten av så fånigt som att du på fullt allvar tror att det var därför jag startade tråden :hihi

Att ifrågasätta avsnitt i reglementet är intressant eftersom det ibland visar sig att det inte finns några direkt bra förklaringar till varför de finns. Ibland får man veta saker man inte kände till sedan tidigare och som förklarar varför regeln finns.

Ta tankfoam tex, det finns gott om folk som menar att det är helt verkningslöst men om jag skulle starta en tråd om det skulle svaren bli i stil med "Äh vad fan, tryck ett par kuber, vad är problemet?"
 
Fel kommer alltid att begås men chansen för just detta får väl anses vara minimal i just Sverige där de flesta kör med samma nummer hela året och de flesta tävlingar har samma startande.

Lika stor chans att det händer i Sverige!

Det är ett klubbmästerskap där de har fasta nummer efter föregående års placering eller om du inte åkt tidigare efter anmälningsordning.

Jo, ett problem är att när en B-förare köper en A-förares hoj måste han fixa en ny nummerbotten och (om än inte så vanligt) vice versa.
Inget stort problem men rätt onödigt. Men vem vet, Svemo kanske har aktier i Falu koppargruva :hihi

En sprayburk färg eller lite spillbitar självhäftande plast kostar inte många kronor, kanske gratis till och med.
Sedan klipper man ut tydliga siffror istället för specialtryckta svårläsligare siffror.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top