Bränna däck. Varför?

Hur menar du nu? Vad skulle ha varit fel? Ja, jag övningskör mc. Tycker att det är kul, så jag köpte en ny hoj. Ja, jag tycker att det är äckligt att luta i kurvorna. Och problemet med det skulle vara...? Har man noll mc-vana, så utgår jag ifrån att såna saker kan vara litet läskiga i början. Speciellt när det går en bit över 100 km/h.

Jag har aldrig hört talas om någon som heter "Hayden" och läste därmed fort och fel.

Och nej, jag ser ingen tjusning med en "burnis".

Hmm..jaja, jag lär väl förklara mig.

För tycker man nåt är skoj så brukar man oftast bli intresserad av resten av sporten också.
Det fräna och roliga med hoj för de flesta här inne är just att lägga ner och pressa i kurvorna, vara ute och gasa, busa och bränna. Mycket ljud, doft från avgaser och skrikande däck! Det är ju det bästa en frälst motorcyklist vet :näsblod
Jag tror att jag talar för de flesta här inne att det var det som fick en fäst vid hela mc grejen och som nu tillhör vardagen.
De som inte gillar det brukar oftast vara antingen trafikpolis eller köra gynekologstol :rolleyes:
Det var därför jag reagerade så, när du går och köper dig en ny bushoj men inte verkar vara särskillt intresserad av att använda den till vad den är byggd för...

Angående Hayden.. Ja, killen vann det största som man som motorcyklist kan vinna ifjol, och i princip alla har en åsikt om honom. T o m min mor som inte åker mc vet vem han är. Menmen. Alla är vi väl gröna nån gång.

No hard feelings, tyckte bara att det var anmärkningsvärt med någon som åker bushoj men inte fattar grejen med det, som sagt.

jaa helt enkelt gay.

BurnOut.gif
:tuttar

/J

Last edited:
Jag antar att du vill skapa en tråd, för att du inte har något att göra?

du måste vara 100 år gammal eller , jaa helt enkelt gay.

Ja. Du och jag borde ligga.

Jag antar att du vill skapa en tråd, för att du inte har något att göra?

True. Samtidigt som jag ville ställa en fråga.
Du svarar i tråden för att... du inte har någonting att göra?

Hmm..jaja, jag lär väl förklara mig.

För tycker man nåt är skoj så brukar man oftast bli intresserad av resten av sporten också.
Det fräna och roliga med hoj för de flesta här inne är just att lägga ner och pressa i kurvorna, vara ute och gasa, busa och bränna. Mycket ljud, doft från avgaser och skrikande däck! Det är ju det bästa en frälst motorcyklist vet :näsblod
Jag tror att jag talar för de flesta här inne att det var det som fick en fäst vid hela mc grejen och som nu tillhör vardagen.
De som inte gillar det brukar oftast vara antingen trafikpolis eller köra gynekologstol :rolleyes:
Det var därför jag reagerade så, när du går och köper dig en ny bushoj men inte verkar vara särskillt intresserad av att använda den till vad den är byggd för...

No hard feelings, tyckte bara att det var anmärkningsvärt med någon som åker bushoj men inte fattar grejen med det, som sagt.

Men vaffan i helvete? :confused: Vad är det du inte fattar? Tror du att luta ner en hoj i en kurva i runt 100-150 km/h ligger i blodet hos oss alla? Är det inte acceptabelt att vara nybörjare i din värld? Tror du att jag inte VILL lägga ner hojen ordentligt i kurvorna? Du tror INTE att det beror på att jag INTE RIKTIGT KÄNNER MIG SÄKER på hojen och hojkörningen än?

"när du går och köper dig en ny bushoj men inte verkar vara särskillt intresserad av att använda den till vad den är byggd för"

Är du förvirrad eller full?

Last edited:

:rofl :rofl :rofl

Jag tycker det är ganska meningslöst med börnisar - senast häromveckan var jag glad att jag inte börnar slut på mina gamla baksulor när mitt nyinköpta (begagnade) däck small och jag inte har nån bil att pendla till jobbet med.

Men det är fånigt roligt att utföra och att titta på. Av nån jäkla anledning. :va

Visst är det skoj att börna men det är grymmare att lägga av en kraftig rivstart med blårök, däckskrik och en lång lakritsrem efter hojen :tummenupp

:rofl :rofl :rofl

Jag tycker det är ganska meningslöst med börnisar - senast häromveckan var jag glad att jag inte börnar slut på mina gamla baksulor när mitt nyinköpta (begagnade) däck small och jag inte har nån bil att pendla till jobbet med.

Men det är fånigt roligt att utföra och att titta på. Av nån jäkla anledning. :va

Jag brukar inte burna frivilligt annat än när däcket är på upphällningen, jag är snål. Burnisen på sista filmen var den första i år. Sedan är det ju ofta det släpper lite när man ska iväg, men det vill jag ju egentligen undvika.

En riktig burnis tycker jag också är skoj! Det är ju många sinnen inblandade, ljud, synligt rökmoln och stickande av bränd gummi.

/J

Visst är det skoj att börna men det är grymmare att lägga av en kraftig rivstart med blårök, däckskrik och en lång lakritsrem efter hojen :tummenupp

"Rivstart" tycker jag låter så festligt! Som taget ur en polisrapport från 50-talet :rofl

Last edited:
Det värsta är att det inte finns ngn naturlig synonym med modernare klang :gnissla

Dragracestart är ju lite långt :hihi

Hehe håller med :tummenupp Men jag undrar lite över vart ordet rivstart kommer ifrån, om det nu kan vara så att när bilarna började dyka upp så var ju vägarna oftast av grus så om man drog iväg lite snabbt när man startade så rev man upp vägen eller om man menar att man "river" däcket mot asfalten? :va

Hehe eller så menar man att man "river" kopplingen efter att man startat så många gånger :gnissla

Hehe håller med :tummenupp Men jag undrar lite över vart ordet rivstart kommer ifrån, om det nu kan vara så att när bilarna började dyka upp så var ju vägarna oftast av grus så om man drog iväg lite snabbt när man startade så rev man upp vägen eller om man menar att man "river" däcket mot asfalten? :va

Hehe eller så menar man att man "river" kopplingen efter att man startat så många gånger :gnissla

Det var nog från ljudet när en bil lade iväg lite raskt på en grusväg för i tiden.
"Rivig" var ju även ett positivt uttryck på 50-60-talet. Minns att jag sett en opelreklamfilm där Opel Kadett beskrevs som en rivig ungdomsbil :hihi

Finns det nåt mer underbart att lägga en fet burnis med sista av däcket man har innan byte och lägga hela landskapet i ett härligt moln av bränt gummi? Jag tycker det nästa slår en avs__ning.

Börna e skoj, så e det ! :D
En såkallad rolling burnout är ju ännu roligare :yoparty

Jag börnar med bilarna, hojen och crossen =)
Framförallt när det är dags att byta däck för det känns ju som någon sa rätt onödigt och byta nått som inte är slut :tungan

Last edited:
Gös i agenthatt, har du lagt av en riktigt fet börn med din nya hoj?
Om inte, så gör det!

Förstår du inte efter det varför man börnar så sälj hojen och ta in på pensionat. :gnissla

"när du går och köper dig en ny bushoj men inte verkar vara särskillt intresserad av att använda den till vad den är byggd för"

Är du förvirrad eller full?

Varför har du införskaffat en supermotard, modell "stor värsting" (där det t ex bland motardfolket gillas att hitta bl a balanspunkten i tid o otid:D )

Färgen?
Ser bra ut med dig på den?
Grymma däck, men som inte låter sig börnas upp?
Går att lägga ner, men farligt?

Är en smula förvirrad efter dina kommentarer:va

Lägg en feteburn nu innan vintern och bli som människa!

Last edited:
Det är skitkul med burnisar, om dom görs på rätt sätt!

Idolbilder! :D

Bifogat

• Peter-01.jpg
    Peter-01.jpg
    86.5 KB · Visningar: 52
  • Peter-02.jpg
    Peter-02.jpg
    92.8 KB · Visningar: 63
  • Peter-03.jpg
    Peter-03.jpg
    76.2 KB · Visningar: 47
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard