Biaggi 2008 - uppdatering

Man kan tycka vad man vill om Biaggi men han är både bättre chaffis än Nakano och betydligt roligare att häckla så jag hoppas vi får se honom i Gresini...

Man kan tycka vad man vill om Biaggi men han är både bättre chaffis än Nakano och betydligt roligare att häckla så jag hoppas vi får se honom i Gresini...

Hmm... Undrar just om man fortfarande är konverterad OM han skulle hamna i MotoGP igen. Sist han var där så ville jag se honom förlora, och i år ville jag se honom vinna?!:va

:rofl Ja, HRC tillåter säkerligen detta.

Gresini har vore misnøyd gjennom hele sesongen om at de inte har fått bruka de samme deler som fabriksteamet.. Kanskje Honda Gresini blir Suzuki Gresini eventuelt Ducati Gresini? :tummenupp

Motogp har inte vore det samme uten Biaggi :)

Men någon Honda kommer det inte att bli för Biaggi:

Honda will block every move by Fausto Gresini to lure controversial Italian Max Biaggi back into the MotoGP world championship in 2008 since they
do not want him to ever ride a Honda again.

Men någon Honda kommer det inte att bli för Biaggi:

Honda will block every move by Fausto Gresini to lure controversial Italian Max Biaggi back into the MotoGP world championship in 2008 since they
do not want him to ever ride a Honda again.
Det där "citatet" är ju knappast kopierat från HRC´s styrelserum utan en gissning så god som någon från någon bland många av nätets tyckare.

Ser inte ut som att Biaggi får någon styrning på en Honda i MotoGP nästa år. Rykten i helgen gör gällande att HRC inte förlåtit Biaggi.

Som om det inte vore nog för stackars Max ligger hans hus i Kalifornien farligt nära eldfronten :brinnerup

http://www.superbikeplanet.com/2007/Oct/071022bb.htm

Förlåta? Han gjorde väl inget farligt?? :va
Lite kritik men det ska väl en affärspart tåla?

Hayden har väl uttryckt lite missnöje med stundtals?
Pedrosa vill ju byta däckfabrikat osv.
Vore kul att veta vad Biaggi gjort som får dem att sätta såna griller i våra små huven :D

Enligt uppgift ska Biaggi ha släppt sin Honda inne i depåboxen 2005 och förklarat högt och ljudligt att det var den sämsta skit han åkt på.

Vad som hände exakt vet nog bara ett fåtal men det var knappast någon tystlåten försiktig kritik mot HRC utan något av sån kaliber att HRC svurit att han aldrig kör Honda igen.

Lite som att en person ställer sig upp på ett styrelsemöte och offentligt slaktar företaget han jobbar på och dess ledning. Han lär inte jobba inom den koncernen igen.

EDIT: Lite mer info angående Biaggi och en eventuell Honda-styrning nästa år.

Verkar som att HRCs managing director (antar att det är högsta hönset) inte har några som helst planer på att låta Biaggi köra i något av Hondas satellit-team med motiveringen att de vill satsa på unga förare.

http://uk.eurosport.yahoo.com/23102007/23/honda-ends-biaggi-hopes.html

Last edited:
Enligt uppgift ska Biaggi ha släppt sin Honda inne i depåboxen 2005 och förklarat högt och ljudligt att det var den sämsta skit han åkt på.
Vilken förare har inte gjort det? Minns jag fel eller var det inte Hayden som hade problem med kopplingen förra säsongen och högt och ljudligt inför alla journalister sade om sin Repsol Honda: "It´s the worst kind of crap I´ve ever had!". Jag skulle tro att den påstådda schismen mellan Biaggi och Honda mest är innehållslöst skvaller.

Vad som hände exakt vet nog bara ett fåtal men det var knappast någon tystlåten försiktig kritik mot HRC utan något av sån kaliber att HRC svurit att han aldrig kör Honda igen.

Lite som att en person ställer sig upp på ett styrelsemöte och offentligt slaktar företaget han jobbar på och dess ledning. Han lär inte jobba inom den koncernen igen.

EDIT: Lite mer info angående Biaggi och en eventuell Honda-styrning nästa år.

Verkar som att HRCs managing director (antar att det är högsta hönset) inte har några som helst planer på att låta Biaggi köra i något av Hondas satellit-team med motiveringen att de vill satsa på unga förare.

http://uk.eurosport.yahoo.com/23102007/23/honda-ends-biaggi-hopes.html

Det här är prestige pa hög niva! HRC tillochmed driver Pons-teamet i botten för att hindra Biaggi fran att kunna köra Honda.

Kastandet av hojen var kanske droppen som fick HRC-bägaren att rinna över. Jag kan mycket väl tänka mig att dessa japaner är langsinta in i döden.:D

Jag skulle tro att den påstådda schismen mellan Biaggi och Honda mest är innehållslöst skvaller.
Ja, så är det säkert. Att HRC gör vad de kan för att hindra att Biaggi kör någon av deras hojar har såklart inget med Biaggis tidigare uppträdande att göra :rolleyes:

Vilken förare har inte gjort det? Minns jag fel eller var det inte Hayden som hade problem med kopplingen förra säsongen och högt och ljudligt inför alla journalister sade om sin Repsol Honda: "It´s the worst kind of crap I´ve ever had!". Jag skulle tro att den påstådda schismen mellan Biaggi och Honda mest är innehållslöst skvaller.

Nicky bärgade hem den största mästar titeln o detta med en cykel som uppenbarligen inte alltid var i gott skick, vilket oxå såklart gör bragden ännu större .. :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...