Race citat

oj! många fina svar. tack alla :) då fick man något och tänka på! Återkommer med resultatet :tummenupp

"Först i böj väljer spår"
Harry "Professorn" Lundbergers ursäkt i tingsrätten till de förföljande poliser vars bil han medelst lastbil prejat upp i rondellgräset. :hihi

haha fan va kul att nån här på sporthoj kan historien bakom det citatet (mitt motto f.ö) fyfan vad man har hört mycke ur den gubben.

kan tillägga att det var i Råcksta-rondellen oxå :yoparty

haha fan va kul att nån här på sporthoj kan historien bakom det citatet (mitt motto f.ö) fyfan vad man har hört mycke ur den gubben.

kan tillägga att det var i Råcksta-rondellen oxå :yoparty

Ja det var skön gubbe, det var liksom en ära när han plötsligt stod och plirade på ens hoj vid Brostugan! :hihi

"Först i böj väljer spår"
Harry "Professorn" Lundbergers ursäkt i tingsrätten till de förföljande poliser vars bil han medelst lastbil prejat upp i rondellgräset. :hihi

Jo, det uttrycket har man garvat åt många gånger :D

Sen gjorde ju killen en del trevliga byggen också, jag är speciellt förtjust i Bubblan :yoparty

What would you do if you wrent a racer?
Kevin Schwants: ....useless!

Are you worried about Kocinski now that he is coming to the 500s!
Kevin S: No he vill come apart like a cheap watch!

Are you worried about Lorenzo?
Danni Pedrosa: Who is that? Has he won any races? (Danni hade vunnit 5 och Lorenzo 0 men Lorenzo hade snackat skit om Danni i spanska pressen.)

Foggy: I dont race to make friends, I race to win!

Ant West: When I get some decent tires and mechanics I will start to get results! (Sagt under australiens GP iar, jag tror inte det var sa smart...)

There are a lot of old riders and there are a lot of bold riders but there arent a lot of old bold riders! (unknown)

Nån frågade nån raceförare varför han körde hoj på bana men inte i trafiken.
Han svarade: På bana kör alla åt samma håll...

I WSB 2003 körde Gregorio Lavilla för Corona-Suzuki som ende förare. Dock gjorde EM-mästaren i Supersport Vittorio Iannuzzio enstaka inhopp. Lavilla, en av många mycket underskattad förare, säger tydligen inte mycket men när han väl öppnar munnen ska han vara värd att lyssna på. Då banpersonalen för femtioelfte gången lastade av en hög bråte efter en av Iannuzzos tydligen mycket frekventa och alltid synnerligen spektakulära krascher stod Lavilla och tittade på resterna och sa:
"This is like sharing pit with Evil Knievel!"

I WSB 2003 körde Gregorio Lavilla för Corona-Suzuki som ende förare. Dock gjorde EM-mästaren i Supersport Vittorio Iannuzzio enstaka inhopp. Lavilla, en av många mycket underskattad förare, säger tydligen inte mycket men när han väl öppnar munnen ska han vara värd att lyssna på. Då banpersonalen för femtioelfte gången lastade av en hög bråte efter en av Iannuzzos tydligen mycket frekventa och alltid synnerligen spektakulära krascher stod Lavilla och tittade på resterna och sa:
"This is like sharing pit with Evil Knievel!"

Haha! Det var en av de coolare kommentarerna jag läst i den här tråden :rofl :tummenupp

/J

Det där låter som något från Joe Bar och har några år på nacken, men kan säkert vara återanvänt sedan ännu tidigare.
Jag ska inte säga att jag har rätt men jag tror att det kommer från Kevin Schwantz

Kevins förmåga att bromsa sist och komma först ut ur kurvorna var legendarisk, och tillfrågad om hur han gjorde svarade Kevin att knepet var att "först se Gud och sedan bromsa".

Tur att jag läser så noga obruTskrev ju att det va han :rolleyes:
Kan bidra med länk till beviset att han också körde så :D
http://www.youtube.com/watch?v=RtXI6Tjeiuc

Last edited:
Jag ska inte säga att jag har rätt men jag tror att det kommer från Kevin Schwantz

Tur att jag läser så noga obruTskrev ju att det va han :rolleyes:
Kan bidra med länk till beviset att han också körde så :D
http://www.youtube.com/watch?v=RtXI6Tjeiuc

Schwants vs Rainey Hockenheim 1992 sista varvet.... leta och se så förstårni.
Citatet låter: se god then back of!!

Det var precis vad han sa på interviun efter racet.

Veckan efter vann han när rainey bromsade på sig i chickanen på Assen och i sin interview svarade Schwants på frågan när han började sin attack för ledningen: Last week!

Barry Sheen drog några oföglömliga:

I vowed I would do everything I could to stop the Isle of Man counting towards the world championship. And it was stopped, so they love me in the Isle of Man.

I'd get to within a yard of that door you walk through and the thing would go mad. I used to carry an X-ray in my briefcase, to show them. But I had all the metal taken out.

It wasn't about the money. I just wanted them to admit it was their fault.

Hård utav h-vete:yoparty :yoparty

Kolla den här inte helt okända killen som också bromsar seeeent (syns bra på reprisen). Allt var inte bättre förr :)
Har du inte lärt dej att allt va bättre förr, och ju förr desto bättre :tummenupp
Jag vet inte om Kevin bromsade så sent med dagens mått mätt men senare än dom han tävlade mot, och troligen fan så mycket senare än jag gör :gnissla

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h