Tjaa, du kanske bör läsa vad jag har att säga om den jag just köpte.
Hade ingen aning om vad jag egentligen ville ha för hoj så det fick bli en TTR -99. Bakslag på kicken får du inte övgerhuvud taget då man kickar fram tills
ett markeringsklick ljuder som talar om att kolven ligger i rätt cykel för start.
För min del har det hänt EN gång att den bråkat, och det var när snuten stoppade mig på E4an. Vet inte varför den gjorde det då, men jag har inte haft minsta problem före eller efter, jag misstänker att hojjen kanske blev nervös och flödade då den stank soppa ganska rejält. Startar på första eller andra om man vrider fram till "klicket" oavsett kall/varm.
Fjädersättnignen verkar hårdare än de andra offroader jag kikat på innan, och den har ocskå mer fjädringsväg. Jag är hittills enbart glad at den är fast i hullet så att säga. Den sväljer mina mesiga nedslag utan att man sätter pannan i fågelpinnen eller får träningsvärk modell bänkpress i alla fall.
Nu är jag ingen wheelie kung överhuvud taget, men den verkar helt klart ha ett jäkligt fint chassie över lag.
Angående effekt/vrid tycker jag den är lite trött. Den stompar på ganska bra på låg/mellan varv och nu när mina ringar börjar sätta sig så vrider den upp hojen på ettan. Tvåan får man nog slåav/på med lite bakhäng och eventuellt lite ryck för att den ska gå upp. Så upplever jag min med original drevning i alla fall. Enda som gjorts på min är en CRD effekt dämp.
Värt att notera är att min inte är förgasarjysterad helt korrekt, och det känns som om det finns mer mos att hämta.
Det mest positiva med hojen i mitt tycke är väghållningen.
-Tycker den är grymt bra. Speciellt med tanke på pseudo offroad däcken som sitter på....
Ett minus är att jag tycker den skramlar och låter allmänt skitmycket från motorn, men det är nog bara min som är slut