Gängpaj, vad göra?

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
*suck* varför råkar man ut för så jävla värdelösa saker. Skulle byta olja på ktm:en för första gången idag sen jag köpte den.
Börja med att ta bort alla oljepluggar och filter. Sen när det kom till att skruva tillbaka magnet pluggarna så blev det gängpaj på en av dem "små" borde igentligen inte vara mitt eget fel då jag inte ens kom till det läget att dra åt den hårt utan jag skruva i den och sen så har den "fastnat" i inskruvat läge och bara roterar hela tiden. jag får inte ur den heller.
Har aldrig varit med om gängpaj förut och vill gärna få förslag på vafan jag ska göra.. känner mig helt jävla nere just nu.. hade tänkt få åka lite i helgen men det kan man väl glömma.

Så vad ska jag göra? finns det nått bra sätt som håller?

Ska du bara göra en gänga är det billigare att lämna in.

Ett bra Helicoil kostar multum. Och de billiga är luriga att får till det bra.

ok det är så alltså =/ va ju lite synd. Vad bör man söka efter i gulasidorna då? Bor nära karlströms motor men vet inte om dem gör sånna saker.

När jag fick gängpaj i oljepluggen i min gamla 660 så lämnade jag in hojen på våran lokala OK mack med verkstad.
Tror att jag fick pröjsa en femhundring för helicoil samt arbete.

När jag fick gängpaj i oljepluggen i min gamla 660 så lämnade jag in hojen på våran lokala OK mack med verkstad.
Tror att jag fick pröjsa en femhundring för helicoil samt arbete.

ok! det va ju inte farligt dyrt.
Ska ringa runt lite idag och kolla..
/MVH
Patrik

En insatsgänga är inte alls särskilt dyr. åk till nån mek verkstad med en bullkrans så får du garanterat låna verktyg för montering.
Hoppas du får till det så du kan åka i helgen:) för det ska jag göra:yoparty
// Tobbe

Tyvärr så är jag lite av en person med tummen mitt i handen så jag klarar nog inte av det själv, men jag ska försöka leta på nått ställe som kan byta det.
Ska höra med Kumlins

En insatsgänga är inte alls särskilt dyr. åk till nån mek verkstad med en bullkrans så får du garanterat låna verktyg för montering.
Hoppas du får till det så du kan åka i helgen:) för det ska jag göra:yoparty
// Tobbe

Hade man varit stenrik hade jag lätt startat en mekanisk verkstad bara för att se när bull-personerna från alla Sveriges forum rullar in. En påse bullar för att svarva, fräsa, laga gängor, borra, svetsa, låna verktyg osv.

Typ:

Hej, här kommer jag med en påse bullar... kan du svetsa detta?
Nej.
Men, men... bullar ju!
Nej.
M m m m men... jag förstår inte. BULLAR!
Nej.
Eeeehhh... låt mig fundera. Jag har en påse bullar.
Nej. Har du funderat på kontanter?
Aha... jag trodde att verkstadsindustrin handlade med fikabröd?!
Nej. Hejdå.

:D :D :D

OBS: Ta det inte personligt... ni är väldigt många som skriver om att man kan ta med sig fikabröd för att få jobb gjorda.

haha :D

Hade man varit stenrik hade jag lätt startat en mekanisk verkstad bara för att se när bull-personerna från alla Sveriges forum rullar in. En påse bullar för att svarva, fräsa, laga gängor, borra, svetsa, låna verktyg osv.

Typ:

Nej.
Men, men... bullar ju!
Nej.
Nej.
Nej. Hejdå.

OBS: Ta det inte personligt... ni är väldigt många som skriver om att man kan ta med sig fikabröd för att få jobb gjorda.

Typ:

Nej.
Men, men... bullar ju!
Nej.
Nej.
Nej. Hejdå.

Nja.. inte för att få jobb gjorde.. men för att låna en gängtapp å en helicoil idragare. dom flästa jag vet blir mer än överlyckliga över ett sånt erbjudande.:)

Fikabrödsekonomin e död. Annars måste jag bara påtala det fakturm att KTMen verkar ha fruktansvärt dåliga gängor från fabrik. Varenda jävel som har en KTM verkar ha dragit sallad på någon gänggång,särskilt när det gäller motorn.

Har ni gängpaj så testa om den är godast med vaniljsås eller vispad grädde! ;)

Typ:

Nej.
Men, men... bullar ju!
Nej.
Nej.
Nej. Hejdå.

de där e sant.. jag har börjat pröjsa för mig då dom inte verkar vilja ha bulla nå mer.. tror de beror på höjda priser på delar, metall mm :)

Typ:

Nej.
Men, men... bullar ju!
Nej.
Nej.
Nej. Hejdå.

Exakt, det är ett, YRKE, Folk skall leva på det, inte idka välgörenhet.

GRRRR

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back