Ta bort hår på magen?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Tänkte testa på dethär med att ta bort håret på magen och bröstet.
Vilka olika metoder finns? Vilken ger bäst resultat och vilken är mest skonsam mot huden?
Rakning med hyvel verkar vara väl skarpt för mig.
Rakapparat funkar men tar lång tid och det blir inte alltid bra.
Hårborttagningsmedel har jag inte testat då det verkar livsfarligt.
Vax har jag inte heller testat.
Hur ska man efterbehandla för att slippa röda prickar, rodnad och irritation?

Lite tips och goda råd nu tack.:)

ghey?:D
nej, men allvarligt. känns det inte lite väl... tja?:va
nästa steg blir att raka eller vaxa benen och då har du verkligen trillat dit min vän. gör bättring medan tid är:tummenupp var stolt över din manligt håriga bringa, rakt på!:tummenupp

haha... om nu detta är på fullaste allvar :) (vilket det faktiskt KAN vara...) så testa hårborttagningscreme :tummenupp
du blir som högglanspolerad, inga prickar, skärsår eller annat trams. bara LEN å fiin :fakta

nu vill jag tillägga att personligen har jag ingen erfarenhet av just maghårsproblemet :tungan

Last edited:
haha... om nu detta är på fullaste allvar :) (vilket det faktiskt KAN vara...) så testa hårborttagningscreme :tummenupp
du blir som högglanspolerad, inga prickar, skärsår eller annat trams. bara LEN å fiin :fakta

nu vill jag tillägga att personligen har jag ingen erfarenhet av just maghårsproblemet :tungan

Många smileys där, säker på att du inte pysslar med sånt:hihi

Jag är helt seriös.
Men kan inte såndär creme bränna och ha sig? Har hört om folk som nästan blivit skinnflådda av den. Men jag vet inte om det är sant?:confused:
Något speciellt märke som du använder och tycker om?

Till alla sådär: Jag tycker inte att det är ghey alls. Har alltid varit stolt över behåringen men vill bara testa på en ny grej liksom.:tummenupp:)

Krämer är för tjejjer. Ska du göra nåt sånt tvivelaktigt så är det minsta man kan begära att det ska göra ont, dvs VAX!

Veet är trams, kan lika bra raka.
Det som gäller är helvaxning, dyrt men grymt fräscht.
Rakning är budgetvarianten, det kör man om man inte har tid eller pengar, det senare händer i och för sig aldrig.

Många smileys där, säker på att du inte pysslar med sånt:hihi

*eeehhhrruumm :rolleyes: skulle jag?! :gnissla
jag använder den till mustaschen :D

Jag är helt seriös.
Men kan inte såndär creme bränna och ha sig? Har hört om folk som nästan blivit skinnflådda av den. Men jag vet inte om det är sant?:confused:
Något speciellt märke som du använder och tycker om?

Till alla sådär: Jag tycker inte att det är ghey alls. Har alltid varit stolt över behåringen men vill bara testa på en ny grej liksom.:tummenupp:)

men det är är väl beroende på vad din hud tål, det är väl bara att testa på en lite fläck och se om du blir röd, skinnflådd eller vad du nu kan tänkas bli...
den jag använder finns inte i sverige, jag handlar den i tyskland:)

däremot första gången jag provade att vaxa följde skinnet med och det blödde som fan:mad:

Last edited:
Skall du ta bort hår så märker du ganska snart om du är en person som får prickar och utslag eller en av de som borde skratta sig lyckliga och kan raka vart du vill utana tt se ut som ett pestoffer.

Rakning..snabblösning som funkar för en del. Håret kommer tillbaka som stubb inom ett par dagar och kan klia när det växer ut. Eftersom man skär av hårstråt på den tjockaste delen (dvs nertill, invid huden)kan vissa uppfatta det som att hårväxten blir tjockare/kraftigare..detta är inte fallet!! Det känns så för när håret växer ut naturligt får det en fin mjuk avsmalnad form...när ett rakat hår växer ut växer det ut som en trädstam..lika tjockt eftersom det är avhugget upptill.
Dessa hår kan även bli invuxna då de skuter in under huden istället för upp GENOM huden och skapa infekterade bölder..finnar typ. Dessutom kan man skära sig :P

Är du en av den första kategorin så kan du sluta läsa här..gå o raka dig!

Är du det inte så kan du prova:

Vaxning är en snabb smidig lösning. Dock får man förbereda sig på smärta första gångerna man gör det. Helst skall man lära sig tekniken av någon som kan. Huden måste sträckas ut i motsatt rikning av den rikning man tänker dra remsan (om man kör med sådant vax). Annars kan man få ganska obehagliga blåmärken som uppstår då man drar loss hudens olika lager från varandra. Resulterar i riktigt hemska märken som kan hålla i sig ett par veckor om man har otur.

Det finns massor emd olika sorters vax att välja mellan. Veet har remsor som är riktigt bra. Felet många gör är att de köper de största remsorna som är avsedda för ben etc och använder på andra ställen. INTE BRA! Klipp sönder dom i mindre remsor eller köp bikiniremsorna som är idealiska för resten av kroppen med.

Om man använder dessa är detr viktigt att huden är hel, ren och torr innan man börjar. Sedan tar man en remsa och lägger den mellan sina handflator och gnuggar lätt så att värme avges och mjukar upp vaxet. Detta kan även uppnås med en hårtork på lagom avstånd.

Såfort remsan är uppmjukad, drar man isär bitarna och får genast två remsor med vax på ena sidan av varje. Man tar den remsan man skall börja med, lägger den på området men skall vaxa, samtidigt som man drar huden så att området blir utspänt i motsatt riktning av hårets växtriktning (börja med små områden..dvs ett par cm). Jämna remsan utmed huden i samma riktning som håret växer..detta är viktigt. När remsan sitter bra stoppar du en handduk i munnen och ber till högre krafter...sedan drar du den snabbt som satan i motsatt riktning till hårets växtriktning. Nu borde håret lossnat och sitta i en äcklig massa på remsan. Byt remsa och fortsätt. Med Veet så får du trevliga små servetter med rengöringsolja att göra dig fin med efteråt. Låt huden vila 24 timmar och undvik varma bad, solning etc under den tiden.

Hårborttagningscremer funkar ungefär som rakning, men du kan få några dagar längre ur denna metod. Är du känslig kommer du få prickar av detta med. Dessutom luktar det FAAN :P

Eftersom jag vet att du är ultrablondin så är det ingen idé att föreslå laser eftersom det inte biter på blonda hårstrån. Annars är laser den BÄSTA metoden!! trust me..im a laserwoman :D

Lycka till :)

PS..om jag var du skulle jag gå till en salong o be dom vaxa..det är värt det!!!

Last edited by a moderator:
Skall du ta bort hår så märker du ganska snart om du är en person som får prickar och utslag eller en av de som borde skratta sig lyckliga och kan raka vart du vill utana tt se ut som ett pestoffer.

Hahaha.. Förstår att du skämtar!
Den man som rakar sig på kroppen är sannerligen ett "offer"! :D

edit: well, förutom "the dick´n balls" såklart!!

..

Last edited:
Svedjebruk

Jag brukar använda blåslampan. Det blir så slätt och fint...och helt sterilt och infektionsfritt.

/Tändkuleägare

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...